Ministrul Transporturilor a semnat ordinul pentru emiterea autorizaţiei de construire pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeş-Turda

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a anunţat marţi dimineaţă, pe contul său de pe reţeaua profesională Linkedin, că a semnat ordinul pentru emiterea autorizaţiei de construire pe lotul 1 al Autostrăzii A10 Sebeş-Turda, o etapă-cheie pentru reluarea lucrărilor.

Autostrada A10 Sebeş-Turda, cu o lungime totală de circa 70 de kilometri, traversează judeţele Alba şi Cluj. Autostrada este importantă pentru că ar face legătura între alte două autostrăzi - A1 şi A3.

" În urma acestei autorizaţii, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) va emite Ordinul de Începere a lucrărilor. Evoluţia acestui proiect este încă un rezultat al Ordonanţei nr. 7/2016, propusă de Ministerul Transporturilor şi aprobată de Guvern în luna martie a acestui an. Ordonanţa prevede o serie de măsuri pentru accelerarea implementării proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport", a scris Costescu.

Lotul 1 al Autostrăzii Sebeş-Turda are o lungime de 17 km, iar până în prezent a fost finalizată proiectarea pentru două secţiuni şi pentru nodul rutier de la Sebeş. Lotul traversează localităţile Sebeş, Alba Iulia şi Ciugud.

Proiectul Lotului 1 al Autostrăzii Sebeş-Turda include patru poduri cu lungimi de peste 100 de metri, dintre care cel mai mare, peste râul Mureş, va măsura 622 metri.

Autostrada A10 este împărţită în patru loturi, din care loturile 3 şi 4, aflate între Aiud şi Turda, ar putea fi terminate până la sfârşitul acestui an, potrivit unei declaraţii recente a ministrului Transporturilor.

Iniţial, toate loturile de la A10 au avut ca termen de finalizare anul 2016, însă s-au produs deja întârzieri importante din cauza lipsei unor avize obligatorii pentru construcţie.

Lucrările la această autostradă sunt finanţate din fonduri europene şi au fost fazate, pentru a putea fi alocaţi bani atât din perioada de programare 2007-2013, cât şi din perioada 2014-2020.

Valoarea totala a fazei I a Proiectului, potrivit Ministerului Transporturilor, este de 986,2 milioane lei, din care valoarea totala eligibila este de 802,7 milioane lei.

Contribuţia Comisiei Europene prin Fondul de Coeziune este de 682,3 milioane lei, adica 85% din valoarea totala eligibila, iar diferenţa de 303,9 milioane lei este asigurata de la bugetul de stat.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite