De ce facultatea nu va mai cântări atât de mult în ochii viitorului şef

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Angajaţi dintr-o companie  FOTO Shutterstock
Angajaţi dintr-o companie  FOTO Shutterstock

Trăim într-o lume în care lucrurile se schimbă de la oră la oră, iar piaţa muncii este mai flexibilă decât oricât. Unul dintre cei mai cunoscuţi traineri din ţară, Lorand Soares Szasz, spune că angajatul-model al viitorul va fi cel care nu doar a absolvit o facultate, ci care va manifesta interes instruindu-se permanent cu ceea ce cere piaţa.

În urma cursurilor de creştere a afacerilor ţinute în ţară, Lorand Soares Szasz a observat că există o preocupare foarte mare din partea companiilor din România ca să-şi trimită angajaţii din departamente de PR, comunicare, marketing, dar şi din departamente conexe celor enumerate la cursuri de specializare organizate de giganţi precum Google şi Facebook.

În opinia lui Soares Szasz, viitorul vine cu câteva surprize pe piaţa muncii, iar angajatorii nu se vor mulţumi doar cu angajaţi cu studii superioare sau de masterat.

„În viitorul apropiat, angajatul-model va fi acela care, nu numai a terminat o facultate, ci care a demonstrat că este interesat să fie în permanenţă upgradat cu informaţii noi şi competenţe relevante pentru piaţa actuală. Fără a minimaliza importanţa studiilor de licenţă, însă foarte puţine universităţi îl învaţă pe studenţi cum să implementeze, spre exemplu, o campanie de promovare în Facebook, Twitter, Google sau alte reţele online şi, chiar dacă i-ar învăţa, peste o lună acele informaţii sunt perimate.  Cursurile oferite de Google şi Facebook au reuşit să mulţumească piaţa din mai multe perspective – nu doar oferindu-le o bază teoretică, cât mai ales din punct de vedere al utilităţii practice – iar absolventul acestor cursuri online va avea diploma valabilă doar un an, urmând ca după aceea să-şi reînnoiască competenţele, respectiv diploma, printr-o altă serie de examene online. Întreg acest mecanism face parte din educaţia viitorului“, este de părere trainerul declară Lorand Soares Szasz.

Apare întrebarea: de ce optează companiile să-şi instruiască angajaţii în aceste domenii? Acelaşi trainer susţine că, în ciuda părerilor unora, Facebook-ul nu trebuie văzut drept un spaţiu de socializare pentru copii, ci o bază de date interactivă şi serioasă, care poate să fie un instrument foarte util în dezvoltarea afacerilor româneşti.

O dovedesc şi rapoartele, şi studiile făcute în acest sens. Spre exemplu, un studiu din 2015, făcut în România, arată că peste 65% dintre companii folosesc Facebook pentru promovarea serviciilor direct consumatorilor. Conform rapoartelor Facebrands, în România anului 2016, peste 42% din populaţie are un cont pe Facebook şi peste 82% din totalul de utilizatori de internet români deţin un profil pe reţeaua de socializare.

În acelaşi timp, ar trebui să fim atenţi să nu picăm în capcana de a face social media după ureche. E important să lucrăm cu oameni care au studiat şi au înţeles algoritmii de funcţionare ca să putem să obţinem rezultate pozitive, mai crede trainerul.

Mai puteţi citi:

Cum se obţine, de fapt, succesul în viaţă. 7 reguli esenţiale dezvăluite de cei mai buni „antrenori ai minţii” din lume

Românul care a scris o carte cu un faimos speaker motivaţional: „Succesul e simplu, noi l-am complicat. Cea mai puternică motivaţie a mea e frica“

Cum să fii un bun manager. Sfaturile unui trainer NATO şi NASA: „Atunci când cineva pleacă dintr-o companie, de cele mai multe ori pleacă din cauza şefului“

EXCLUSIV Interviu cu Jack Canfield, cel mai bun specialist al lumii în a obţine succesul. „Vizualizează ce îţi doreşti. Subconştientul va găsi soluţiile“

Ucigaşii care ne mănâncă anii. Care sunt locurile din lume unde oamenii depăşesc frecvent vârsta de 100 de ani şi de ce

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite