Cum tai pofta de mâncare şi cum ţii apetitul sub control. Cele mai banale surse de proteine care ne satură rapid

Cum tai pofta de mâncare şi cum ţii apetitul sub control. Cele mai banale surse de proteine care ne satură rapid

Senzaţia de foame poate fi ţinută în frâu cu cele mai banale alimente Foto:Arhivă Adevărul

Considerate adevărate depozite de energie, alimentele bogate în proteine ţin în frâu senzaţia de foame, iar atunci când le consumăm ne furnizează substanţe hrănitoare care previn cele mai grave boli, de la obezitate până la diabet şi chiar cancer.

Primul pe lista celor mai importante alimente se regăseşte ovăzul. Cu un indice glicemic scăzut, acesta şi are calitatea de a menţine senzaţia de saţietate mai mult timp. Astfel, persoanele care consumă fulgi de ovăz nu vor simţi nevoia să mănânce alte gustări, pentru că aceste alimente sunt bogate în fibre şi proteine şi au şi o cantitate mare de beta glucan.

“Fibrele din ovăz absorb cantităţi mari de apă astfel că te vei simţi mai sătul pe o perioadă mai lungă de timp şi vei mânca mai puţin. Ovăzul constituie opţiunea cea mai sănătoasă pentru un mic dejun perfect pentru că un singur bol de ovăz poate face minuni pentru corpul tău. De asemenea, ovăzul reduce apetitul având control asupra hormonilor foamei. În acest mod previi şi acumularea kilogramelor”, explică dr. Denisa Zaharia, medic de familie.

Conţinutul bogat de fibre ajută la menţinerea unui tranzit intestinal sănătos, astfel că nu vei mai avea nevoie de laxative. De asemenea, prin acţiunea benefică a fibrelor asupra circulaţiei sangvine pot fi prevenite bolile cardiovasculare, “ucigaşul” numărul 1 la nivel mondial.

Doi hormoni geniali

Nucile au în compoziţia lor doi hormoni care inhibă apetitul: grelina şi peptida, care transmit creierului mesajul de saţietate. Ele reprezintă o important sursă de proteine, grăsimi nesaturate şi acizi graşi omega 3, ceea ce le face un puternic aliat în menţinerea greutăţii. Astfel, nu vei mai simţi nevoia de a consuma alte gustări între mesele principale.

Antioxidanţii continuţi în miezul fructului reglează pe cale naturală nivelul colesterolului în sânge şi, implicit, tensiunea arterială. Consumul periodic de nuci proaspete întăreşte vasele de sânge şi previne deteriorarea acestora, mai ales la vârstnici. Datorita bogaţiei în vitamina E, consumatorii de nuci prezintă risc minim de a face un atac de cord. Opt nuci pe zi ţin arterele flexibile, inima sănătoasă şi previn apariţia atacului vascular cerebral, arată un studiu american recent. Specialiştii ne sfătuiesc să consumăm nuci mai ales după o masă bogată în grăsimi pentru a atenua efectele lor negative asupra organismului.

Protejează inima şi sistemul digestiv

Seminţele de in pot fi adăugate cu succes în pâinea făcută în casă, salate sau iaurturi. Datorită fibrelor şi acizilor graşi omega 3 pe care le conţine, aceste seminţe pot inhiba apetitul. Aceşti nutrienţi menţin senzaţia de saţietate mai mult timp.  Acestea sunt indicate în curele de slăbire, de detoxifiere şi pentru a căpăta mai multă energie. Acestea protejează inima şi sistemul digestiv şi ţin greutatea sub control.


Seminţele de in sunt extrem de bogate în vitamine, minerale, magneziu şi mangan, fibre, fitochimicale, multe dintre acestea incluzând antioxidanţi. De asemenea, aceste seminţe au şi acizi omega 3, importanţi în combaterea inflamaţiilor. Seminţele de in ajută la scăderea colesterolului şi nivelului de zahări din sânge, previn bolile cardiovasculare, întârzie îmbătrânirea oaselor şi a pielii, ajută la menţinerea greutăţii şi cresc imunitatea.

Vă recomandăm şi:

Gutuile, comorile toamnei, leacul minune pentru inimă şi ficat. Beneficiile neştiute ale fructului care previne infarctul

Fructele-minune, de 20 de ori mai puternice decât vitamina C. De ce e bine să mâncăm prune şi cui sunt interzise cele uscate

Duşmanul ascuns din coaja pepenelui galben – cum ne poate îmbolnăvi fructul cu cea mai multă vitamina A. 7 motive să mănânci pepene galben

Cel mai puternic antioxidant, interzis copiilor. Cum luptă zmeura cu cancerul şi reduce riscul unui avort spontan

Beneficiile şi riscurile smochinelor, fructul regilor, care previne cancerul - recomandările medicilor

citeste totul despre: