Patrimoniul material din Ţara Bârsei va fi promovat cu smartphone-urile

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Centrul Istoric al Braşovului FOTO SImona Suciu
Centrul Istoric al Braşovului FOTO SImona Suciu

Patrimoniul material al Ţării Bârsei va fi promovat, în perioada următoare, prin scurt metraje realizate cu smartphone-uri. Scopul proiectului cultural „Touch the screen & stART the future”, finanţat deAdministraţia Fondului Cultural Naţional, este valorizarea patrimoniului material prin metode ale artei contemporane.

În plus, se doreşte educarea publicului pentru patrimoniu prin stimularea creativităţii artistice şi totodată, îmbunătăţirea accesibilităţii la informare şi vizitarea monumentelor şi siturilor istorice.  Valoarea totală a proiectului este de 52,795.33 lei, din care 10,659.33 lei (20,19%) suntco-finanţare proprie a Agenţiei Metropolitane Braşov, iar termenul de implementare a proiectului este 30 octombrie. 

„Prin acest proiect, Agenţia Metropolitană Braşov intenţionează să ofere o alternativă culturală, prin care să crească interesul cetăţenilor şi al tinerilor pentru monumentele şi siturile istorice, prin metode alternative si neconvenţionale. Proiectul urmăreşte o schimbare vizibilă în aspectul societăţii civile incurajând creativitatea în comunitate prin împărtăşirea culturii în spaţiul public. Prin realizarea unui clip promo şi de prezentare, care va fi postat pe canalul youtube, pe site-ul beneficiarului finanţării, a partenerului si totodată pe reţelele de socializare, beneficiarii proiectului vor afla activităţile proiectului propus”, susţine directorul general al Agenţiei Metropolitane Braşov, Dragoş David.

Pe parcursul a 6 săptămâni, timp de 3 ore/şedinţa, sub îndrumarea unui specialist în domeniu, un număr de 30 de tineri, cu vârsta între 14 şi 25 de ani din localităţile Ţării Bârsei (fără discriminări pe criterii de vârstă, sex, etnie), vor putea deprinde informaţii de bază privind creaţia şi producţia cinematografică.

Pentru promovarea monumentelor şi siturilor istorice din Ţara Bârsei se va realiza un concurs de filme de scurt metraj, prin care artişti amatori, îşi vor prezenta materialele video, realizate cu smartphone-urile. Alături de un juriu de specialişti în patrimoniul material cultural şi al cinematografiei, un rol importantat în desemnarea filmelor de scurt metraj câştigătoare îl va avea în procent de 50% publicul. Prin crearea unui modul de evaluare a filmelor, publicul larg va putea vota aceste creaţii şi implicit va contribui la dezvoltarea de audienţă pentru proiectele culturale. Pe de altă parte, realizarea unui număr de 5 proiecţii în aer liber, la care vor avea acces publicul larg, va contribui la o delocalizare a ofertei culturale existente în cartierele din municipiul Braşov. 

„Scopul acestor activităţi este de a contribui la refacerea identităţii şi a sentimentelor de apartenenţă, conectare şi ataşare faţă de localităţile din ţara Bârsei, cât şi la formarea gustului publicului pentru valori culturale reale”, a mai spus Dragoş David.
Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite