Elevii braşoveni, campioni la promovarea mersului pe jos sau pe bicicletă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Odată cu începerea şcolii peste 12.000 copii din 64 şcoli primare vor lua parte la cea de-a doua ediţie naţională a campaniei Traffic Snake Game. Proiectul este menit  să încurajeze elevii, părinţii şi cadrele didactice să adopte mersul pe jos, cu bicicleta sau cu mijloacele de transport în comun, atunci când se deplasează la şcoală.

Campania se organizează în paralel, în 19 ţări europene. În România participă elevi din 16 judeţe, iar Braşovul este campion detaşat. La fel ca şi la ediţia de anul trecut a înscris în proiect cele mai multe şcoli şi cel mai mare număr de elevi, peste 2.600. Şarpele Hoinar, mascota campaniei va ajunge la Braşov în următoarele şcoli: Colegiul Tehnic Mircea Cristea, Liceul Andrei Mureşianu şi Şcolile Generale 2, 6, 9, 13, 25 şi 30.

Această campanie îşi propune să combată o serie de percepţii negative privind siguranţa în trafic şi să promoveze modurile de deplasare sănătoase. Mergând pe jos sau cu bicicleta, copiii devin conştienţi de mediul înconjurător şi îşi dezvoltă aptitudini privind siguranţa în deplasare, precum şi capacitatea de a anticipa acţiunile celorlalţi participanţi la trafic. În plus, mersul pe jos sau cu bicicleta contribuie la atingerea necesarului de exerciţiu fizic, recomandat zilnic copiilor. Un alt beneficiu provine din decongestionarea traficului şi reducerea aglomeraţiei, în zonele adiacente şcolilor.

Elevii braşoveni au înregistrat anul trecut rezultate record la nivel naţional. Cei peste 1.800 elevi din Municipiul Braşov au obţinut economii de peste 15.000 km care ar fi fost parcurşi cu autoturismul, precum şi reducerea cu peste 2.600 kg a emisiilor de CO2.

Braşov

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite