Cum doreşte Agenţia Metropolitană dezvoltarea reţelei de piste de biciclete

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Agenţia Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă Braşov, în cadrul proiectului SPAcE – Supporting Policy and Action for Active Environments, a finalizat o primă variantă a  Planului local de acţiune pentru crearea unui Mediu Urban Activ, demers care urmăreşte stabilirea de politici publice care să conducă la cu obţinerea unui mediu urban corespunzător desfăşurării activităţilor fizice.

În urma analizei primei părţi a documentului  şi a dezbaterii concluziilor analizei SWOT, Grupul de sprijin a decis cu majoritate de voturi stabilirea drept prioritate de intervenţie „Dezvoltarea reţelei de piste de biciclete”. Argumentele care au stat la baza acestei decizii au fost analizate din două perspective: oportunităţi/probleme existente ce facilitează şi justifică extinderea reţelei de piste de biciclete, şi beneficiile pe care extinderea reţelei de piste de biciclete le oferă.

Grupul ţintă căruia această prioritate de intervenţie i se adresează este 8-80 de ani. Practic nu există persoană, aptă de a folosi bicicleta, şi categorie socio-economică pe care această măsură să nu o vizeze. Chiar dacă pistele de biciclete nu sunt utilizate de copii – mai ales dacă ele vor fi trasate pe carosabil – prin crearea acestei infrastructuri ei vor avea un model pe care îl vor urma odată cu adolescenţa şi apoi în viaţa de adulţi.

Obiectivul general al Planului de acţiune este promovarea unui stil de viaţă activ prin crearea unui mediu urban care să faciliteze folosirea bicicletei ca mijloc de transport şi de agrement. Printre obiectivele specifice identificate, amintim: Crearea cadrului urbanistic de amplasare a pistelor de biciclete şi a facilităţilor conexe, extinderea reţelei de piste de biciclete şi a infrastructurii conexe,crearea unor facilităţi de agrement pentru utilizatorii de biciclete şi promovarea bicicletei ca mijloc de transport şi agrement în rândul locuitorilor.

„Extinderea reţelei de biciclete este o măsură al cărei impact se poate cuantifica pe termen mediu şi lung. De asemenea, pentru ca eficacitatea şi eficienţa acesteia să fie maximizate, administraţia locală şi cetăţenii (organizaţiile şi grupurile informale ce reprezintă interesele bicicliştilor) trebuie să colaboreze foarte strâns şi să aibă în vedere deopotrivă interesele utilizatorilor şi contextul urban în care aceste piste se realizează”, a precizat Radu Colţ, manager proiect.

Pentru o analiză şi mai corectă a impactului pe care îl vor avea măsurile propuse la nivelul comunităţii braşovene, realizatorii Planului de acţiune vor lansa în mediul online un chestionar al cărui rol este de evalua potenţialul de creştere a numărului bicicliştilor în oraş. Acest studiu va sta şi la baza fundamentării oricărui proiect de accesare de fonduri pentru construirea infrastructurii necesare folosirii bicicletei ca mijloc de transport şi agrement. Chestionarul poate fi completat la adresa:https://goo.gl/forms/bzFOPAinuSLUiCfw1.

Planul local de acţiune va fi transpus la nivelul municipiului Braşov în politici publice cu sprijinul instituţiilor academice din statele partenere care dispun la momentul actual de astfel de instrumente. Planului de acţiune va fi definitivat la finalul acestui an şi va fi evaluat cu ajutorul instrumentului HEAT – Health Economic Assessment Tool aparţinînd Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite