Profesorul care a reuşit miracolul de a ţine elevii la şcoală într-un liceu slab. „De obicei, astfel de clase se desfiinţează după un an“
0George Vîju, un profesor de informatică de la Colegiul Tehnic „Grigore Moisil”, unul dintre cele mai slabe licee din Bistriţa, a reuşit să „tempereze” abandonul şcolar.
Profesor de mai bine de 30 de ani, George Vîju se gândeşte de câtva timp cum împiedice abandonul şcolar, prin implicarea reală a părinţilor.
Expert şi promotor al moodle, o platformă de învăţare, care îi ajută pe profesori să creeze cursuri online concentrate pe interacţiune şi construira colaborativă a conţinutului educaţional, dascălul George Vîju experimentează de mai bine de trei ani un catalog online.
Ce are în plus acest catalog faţă de cele clasice? Este singurul din Bistriţa gratuit, pentru care părinţii nu sunt nevoiţi să scoată zeci de lei lunar. De asemenea, acesta este updatat benevol şi gratuit de profesor, care o dată la două săptămâni introducea în catalogul online situaţia elevului: note, absenţe, abateri şcolare şi chiar sancţiuni.
După trei ani de încercări, anul şcolar 2015-2016, George Vîju a pus în practică primul catalog virtual pentru o clasă de a IX-a de la Colegiul Tehnic Grigore Moisil, unul dintre cele mai slabe din oraş. Acesta a ales clasa la care este diriginte, pentru a avea acces mai uşor şi la feedback-ul părinţilor.
Accesul la note i-a ajutat pe elevi să se menţină pe linia de plutire
Faptul că acest catalog virtual le permite părinţilor să vadă notele elevilor cu doar un click, din confortul fotoliului, fără a fi necesară deplasarea la şcoală, a avut efecte benefice, spre surprinderea profesorului.
Dacă de obicei soarta claselor cu elevi prea puţin preocupaţi de învăţătură din liceele slabe din oraş este una nefastă, acestea dispărând după un an din cauza abandonului şcolar, în acest caz situaţia este diferită. Clasa încă există.
„De obicei, astfel de clase slăbuţe, după un an se desfiinţează. Elevii mai slabi la învăţătură abandonează, iar cei puţin mai buni sunt transferaţi în alte clase. Cu această clasă care a avut parte de catalog online nu s-a întâmplat asta. Au putut să-şi monitorizeze situaţia şi elevii şi s-au menţinut pe linia de plutire. Au avut acces la note şi absenţe oricând şi asta i-a ajutat să se menţină”, explică profesorul George Vîju.
Acesta spune că părinţii s-au arătat foarte încântaţi, în special cei care sunt plecaţi în străinătate şi nu aveau cum să ajungă la şcoală să se intereseze de note. Dascălul a verificat inclusiv frecvenţa cu care elevii şi părinţii lor intră pe catalogul virtual şi a ajuns la concluzia că absolut toţi părinţii şi elevii din clasă au intrat măcar o dată, fie şi de curiozitate.
George Vîju ar vrea să implementeze acest catalog virtual în întreg liceul, însă asta va implica un efort din partea colegilor săi profesori, pe care este dispus să îi înveţe pas cu pas cum să realizeze un astfel de catalog.
„Cred că în 4-5 ore ar învăţa cum să facă un astfel de catalog folosindu-se de platforma moodle, cu tot cu construirea efectivă a catalogului. Am vrea să implementăm acest proiect în întreg liceul”, a mai spus George Vîju.