FOTO Site-ul de promovare a “Cetăţii Bistriţa” care a înghiţit sute de mii de lei are doar 6-7 vizitatori zilnic

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Vizitatorii unici înregistraţi zilnic pe www.cetateabistrite.ro
Vizitatorii unici înregistraţi zilnic pe www.cetateabistrite.ro

Promovarea centrului istoric al Bistriţei a înghiţit în 2011 peste 500.000 de lei, din fonduri europene. Aceasta includea şi un site cu informaţii despre Bistriţa, o hartă 3D şi imagini de la web cam-urile montate în centrul istoric. La un an de la lansarea site-ului, acesta reuşeşte să adune doar 6-7 vizitatori zilnic.


Cu ajutorul unui proiect european, Primăria Bistriţa a făcut primii paşi spre promovarea turistică a oraşului în anul 2011. Aproape un milion de lei a primit municipalitate pentru a-şi face o siglă, o mascotă, un slogan sau un eveniment de promovare a „cetăţii”.

La un an de la finalizarea proiectului, mascotele încă se mai pot întâlni pe la târguri, sigla oraşului în pieptul oficialităţilor şi mai nou în centrul de informare turistic proaspăt mutat în zona istorică a municipiului.

Promovarea includea însă, pe lângă pliante, bannere şi anunţuri prin presa locală şi un site: www.cetateabistrita.ro. Doar pentru promovare „prin metode specifice de marketing”, care includea şi acest web site, municipalitatea a alocat 585.000 de lei.

Site-ul a fost lansant la finalul anului 2011 şi se anunţa o „inovaţie” în România, permiţându-le vizitatorilor să facă un tur virtual al vechii cetăţi sau să urmărească imagini transmise în timp real cu ajutorul a două camere de supraveghere, montate în acest sens în centrul istoric.

Informaţiile sunt însă sărace, iar pentru a putea face un tur virtual cu ajutorul hărţii 3D şi a urmări în timp real imagini din centrul istoric te vezi nevoit să instalezi două programe.

Mai grav este faptul că la un an şi jumătate de când a fost lansat în loc să atragă turişti noi cu ajutorul informaţiilor prezentate, site-ul este vizitat de doar 6-7 persoane zilnic, numărul lor trecând de 10 în zilele bune.

Potrivit trafic.ro, în luna aprilie numărul maxim de vizitatori pe zi a fost 15, „vârful” fiind atins în data de 24 aprilie. Lunar, site-ul pentru care s-au cheltuit bani buni este vizitat de doar 200-300 de persoane.

Din păcate site-ul dedicat promovării turistice a oraşului  nu este singurul care pare făcut de mântuială. Site-ul dedicat promovării Bisericii Evanghelice, realizat anul precedent de Asociaţia cultural-artistică Hara tot în cadrul unui proiect finanţat din fonduri europene este şi el sărac în informaţii, greu accesibil şi neactualizat.

Deşi nu este abonat la un site care măsoară traficul, site-ul se laudă cu un număr de 40.120 de vizitatori de la debut, adică din toamna anului trecut.


Bistriţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite