Top 10 acţiuni părinteşti pentru un an şcolar performant al copilului. Cum poate fi educat un elev să ceară ajutor, să întrebe şi să caute soluţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Studiile de specialitate arată că datele obţinute în anii copilăriei şi adolescenţei sunt definitorii în conturarea personalităţii individului şi a carierei acestuia.

Părinţii şi profesorii sunt nemulţumiţi şi îngrijoraţi când copiii obţin performanţe şcolare slabe pentru o durată mare de timp. În mod obşinuit, în astfel de cazuri, elevii cu probleme ajung la evaluări specială pentru a identifica cauzele dificultăţilor de învăţare sau existenţa unor tulburări psihologice. De exemplu, tulburarea de deficit de atenţie, hiperactivitate etc. Despre cum trebuie să ne purtăm cu copiii în primii ani de şcoală ne spune psihologul arădean, psihoterapeut specialist, Ramona Pencea Irimie.

Aceasta insistă pe importanţa „investirii de timp în copilul şcolar“, care să-i inspire încredere şi plăcere de a studia.

Ramona Pencea Irimie spune că un copil nu are gândirea logico-abstractă formată înainte de 12 ani, motiv pentru care este importantă responsabilizarea, modul în care părintele îi vorbeşti şi modelul oferit de părinţi.

Ramona Pencea sinteatizează în 10 puncte sfaturile către părinţii care vor un an şcolar performant pentru copilul lor:

- în clasa I-a, intraţi alturi de copil la şcoală, fiţi încrezători şi fericiţi să trăiţi emoţiile copilului. Anxietăţile lui pot fi dizolvate de tonul calm şi atitudinea afişată de voi (un copil se sperie, atunci când părintele se sperie);

- faceţi din pregătirea pentru a doua zi de şcoală un ritual în care hainele sunt aşezate cu grijă pentru a-l face pe copil să se simtă plin de energie. Ghiozdanul să fie frumos colorat ca să-l ajute să ducă tot ce are copilul nevoie;

- revenind acasă de la şcoală, copilul are nevoie de relaxare, apoi ca părintele să se ofere să-l ajute la teme;

- un boboc de clasa I-a sau a II-a are nevoie de asistenţă şi ajutorul părintelui, nu pentru a-i fi rezolvate temele de casă, ci pentru a-l ajuta să asimileze un stil de rezolvare, abilităţi de învăţare;

- unui şcolar i se întăreşte stima de sine atunci când i se laudă comportamentul funcţional, iar dacă greşeşte, părintele oferă feedback pozitiv şi nu-l lasă să se evalueze negativ şi nici să se compare cu alţi copii de vârstă sa;

- la fiecare 45 de minute, copilul are nevoie de o pauză de 5-10 minute;

- învăţaţi-l să ceară ajutor, să întrebe şi să caute soluţii;

- trebuie avută grijă la mediul în care lucrează, la masa de lucru, lumină, la poziţia corpului în timpul temelor;

- repetaţi, pentru fixarea informaţiilor, lecţiile, cereţi copilului să vă "predea", astfel învăţarea se realizează uşor şi îl face încrezător;

- un copil face ce îi cereţi în termeni preferenţiali, nu dogmatici, de tip "trebuie să... ";

- orice început are dificultăţi, alegeţi să îi creaţi o stare de confort şi plăcere, motivaţi-l şi oferiţi încredere copilului; cum îi veţi vorbi, aşa îşi va vorbi sieşi când îi va fi greu;

- e greu să ai copil şcolar, necesită timp, răbdare. Iubirea necondiţionată umple timpul şi dă roade.

„An după an, creşteţi cu şcolarul vostru, luaţi calificative, note... Achiziţiile vor trece în memoria de lungă durată dacă repetaţi şi dacă sunteţi voi, părinţii, echilibraţi psihic şi emoţional”, spune Ramona Pencea Irimie.

Vă mai recomandăm:

Cum putem să ne formăm copilul pentru a deveni un adult echilibrat: 23 de paşi de urmat

Ce-i aşteaptă pe elevi în noul an şcolar 2016-2017

Arad



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite