Liceului Pedagogic "Mircea Scarlat" din Alexandria participă la ediţia a IX a a concursului Euroscola
0Înaltul Comisariat ONU pentru refugiaţi de la Bucureşti sprijină tinerii liceeni de la Liceul Pedagogic ”Mircea Scarlat” din Alexandria în implementarea proiectului Euroscola.
Echipa Liceului Pedagogic "Mircea Scarlat" formată din 24 de tineri liceeni plini de motivaţie, receptivitate şi deschişi către cunoaştere se apropie cu paşi repezi de finalul proiectului. Înscrişi în cadrul competiţiei Euroscola,ce are ca temă "Criza refugiaţilor într-o Europă a valorilor", aceştia vor să pună în scenă spre sfârşitul lunii septembrie piesa de teatru din cadrul proiectului “Oameni ca tine, oameni ca mine”, care va pune în valoare tema dată de organizatori! Pentru a reuşi implementarea acestui proiect cu succes, a fost nevoie de o bună informare despre situaţia cu care se confruntă Uniunea Europeană în privinţa refugiaţilor.
Unul din parteneri în cadrul proiectului este Înaltul Comisariat ONU pentru refugiaţi din Bucureşti, instituţie care a organizat o masă rotundă, ce a avut loc în data de 19 august, unde a participat întreaga echipă de proiect alături de profesorul coordonator, Eliza Marinela Sotirescu.
Întâlnirea a avut ca tematică informarea tinerilor liceeni despre situaţia actuală a refugiaţilor, cât şi a altor aspecte legate de aceştia, precum cauzele părăsirii ţării natale, ceea ce înseamnă a deveni refugiat sau ceea ce înseamnă a fi un refugiat.Aceste informaţii le-au fost împărtăşite tinerilor de reprezentantul Înaltului Comisariat al ONU, doamna Carolina Marin.
"A fost o experienţă deosebită,din care în mod cert, ne-am schimbat perspectiva asupra situaţei refugiaţilor!Credeam că aceşti oameni îşi părăsesc ţara doar din cauza războiului. Însă motivul real pentru care aceştia îşi părăsesc ţara natală este reprezentat de încălcarea drepturilor ,datorită nesiguranţei pe care o simt pe teritoriul lor natal, nesiguranţă provocată, deoarece aparţin unui anumit grup social, sunt de altă rasă, religie sau naţionalitate sau au o anumită opţiune politică! Credeam că aceşti oameni primesc statutul de refugiat imediat la intrarea în ţară. Însă, am aflat că există o întreagă procedură.Acei oameni sunt interogaţi, amprentaţi, expuşi cum spuneam, unei întregi proceduri în urma căreia se ia decizia dacă persoana primeşte sau nu statut de refugiat. Şi exemplele pot continua! De altfel, refugiaţii vor avea serioase probleme de integrare datorită diferenţei de cultură, educaţie, dar în primul rând datorită dificultăţii de a comunica, necunoscând limba ţării în care au ajuns. În urma acestei vizite, minţile ne-au fost luminate, iar perspectivele ne-au fost deschise! Cu certitudine, putem spune că informaţiile deprinse în urma acestei vizite ne-au folosit în realizarea scenariului, pe care urmează să îl interpretăm în Alexandria, cât şi la Bucureşti.”,a spus un reprezentant al echipei Euroscola din Liceul Pedagogic "Mircea Scarlat", Cristina Găvănescu, elevă în clasa a XI a G.