Cele mai mari probleme cu care se confruntă turismul românesc: principala nemulţumire a hotelierilor autohtoni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cea mai mare provocare a industriei turismului este infrastructura deficitară, consideră 48% din hotelierii care au participat la cercetarea făcută de portalul de rezervări online hotelguru.ro. FOTO Arhiva
Cea mai mare provocare a industriei turismului este infrastructura deficitară, consideră 48% din hotelierii care au participat la cercetarea făcută de portalul de rezervări online hotelguru.ro. FOTO Arhiva

Peste 40% din hotelierii din România consideră că turismul românesc va avea o evoluţie pozitivă în următorii cinci ani, în ciuda problemelor existente în industrie, arată un studiu realizat la început de sezon estival.

Conform unui sondaj realizat de portalul de rezervari online HotelGuru.ro în rândul hotelierilor din România, 42,5% din respondenţi sunt optimişti cu privire la evoluţia turismului românesc şi consideră că situaţia se va îmbunătăţi în următorii 5 ani, deşi industria se confruntă cu probleme majore.

Aproximativ jumătate din respondenţi (din cele 80 de unităţi de cazare participante) consideră ca cea mai mare provocare a industriei este infrastructura deficitară (48%), urmată de lipsa promovării (21% ) şi a personalului calificat (19%). Drept urmare, cei mai importanţi piloni în dezvoltarea turismului românesc sunt consideraţi infrastructura (49%), promovarea tradiţiilor şi gastronomiei locale (22%), precum şi a activităţilor în aer liber (17%).

Iniţiative care au ajutat turismul românesc 

Hotelierii care au participat la realizarea sondajului au precizat şi care sunt în opinia lor iniţiativele care au ajutat într-o anumită măsură industria turismului în ultimii 5 ani, cele mai menţionate fiind scăderea TVA la  9%, dar şi diverse proiecte de infrastructură şi promovare, printre care renovările de la Băile Felix, complexul de schi de la Molivişu (în Argeş), deschiderea Therme Spa Bucureşti, amenajarea Salina Turda, renovările făcute pe litoralul românesc, consolidarea clădirilor din centrul vechi al Bucureştiului şi participarea României la diverse târguri de turism din străinătate.

Totodată, 82,5% din respondenţi au declarat că plănuiesc să îşi dezvolte serviciile în următorii 5 ani. Sondajul a arătat că cei mai mulţi hotelieri intenţionează să îmbunătăţească nivelul de confort din camere (56,3%), în timp ce peste 40% şi-ar dori să ofere o capacitate mai mare de cazare. În topul serviciilor pe care aceştia intentionează să le dezvolte se regăsesc şi centrele SPA, pentru 29% din unităţile de cazare. 

De asemenea, 50% din hotelierii din România au precizat că turiştii fac cele mai multe solicitări pentru cazare prin intermediul site-urilor de rezervări online, în timp ce pentru clienţii a 26% din unităţile de cazare, continuă să fie preferate rezervările telefonice.

Călătorii



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite