„Dependenţi de Adrenalină“: Liber la salturile din avion! Un nou sezon de paraşutism TNT Brothers, din 27 martie

„Dependenţi de Adrenalină“: Liber la salturile din avion! Un nou sezon de paraşutism TNT Brothers, din 27 martie 

Mult a fost, puţin a rămas. Dacă eşti pasionat de salturile cu paraşuta şi aştepţi de câteva luni bune zilele cu cer senin şi temperaturi ridicate, te vei bucura să afli că fraţii Boeru, Bogdan şi Dragoş, deschid sezonul de paraşutism, la TNT Brothers, pe 27 martie. La dropzone-ul lor, din Clinceni, te aşteaptă paraşutişti şi instructori de renume, atât pentru salturi în tandem, cât şi de unul singur, dacă ai licenţă.

Ştiri pe aceeaşi temă

 

Fii printre primii paraşutişti ai anului 2015 şi ai celui de-al 5-lea sezon TNT Brothers, dă o fugă la Clinceni weekend-ul acesta şi aruncă-te din avion! Dacă nu eşti unul dintre „zburători“ poţi experimenta saltul în tandem, iar în funcţie de cât de mult îţi place, te poţi înscrie la cursul AFF - Accelerated Free Fall, cea mai rapidă, intensivă şi sigură metodă de iniţiere în paraşutism. Bogdan Boeru a venit la „Dependenţi de Adrenalină“ şi a stat de vorbă, împreună cu Iuliana Dima, despre deschiderea sezonului, evenimentele care vor avea loc anul acesta, pregătirea de la care ai parte la TNT Brothers, diversele modalităţi de zbor şi pilotare a paraşutei, noutăţi, planuri, distracţie şi o zi perfectă petrecută la aerodrom.

Declaraţii din cadrul emisiunii:

Ne-am pregătit intens în ultimele luni pentru deschiderea sezonului de paraşutism, inclusiv pe partea de structură, de echipamente, unele au fost înlocuite, avem nişte paraşute de tandem noi, la fel şi cele pentru studenţi, un nou avion, care este pe contract de închiriere şi chiar proprietarul ni-l va aduce astăzi la Clinceni. Ne-am luat toate materialele necesare, am făcut curăţenia de primăvară şi aşteptăm vremea frumoasă să ne apucăm să sărim. 

În tandem poate să vină să sară oricine îşi doreşte. De pregătire ne ocupăm noi, există şi un training premergător saltului, doar să ne contacteze şi să fie cu jumătate de oră înainte, la dropzone. Cei mai mulţi dintre cei care vin să sară în tandem sunt surprinşi de ce trăiesc acolo. Cred că şi înălţimea asta de 4000 m este foarte importantă, atunci când sari din avion intervine adrenalina care se varsă în sânge, atunci practic corpul tău este numai sub influenţa ei, după ce viteza se stabilizează undeva la 200 km/oră, mai urmează încă 40s cu viteză constantă şi practic începi să realizezi ce se întâmplă şi poţi să observi ce este în jur. Cred că nu întâmplător cei care l-au inventat l-au făcut la 1 minut de cădere liberă, la început este puţină panică, apoi devine liniştitor şi începi să devii mult mai relaxat, încrezător în instructor şi paraşută şi poţi să te bcuuri de salt.

Dacă ai sărit cu paraşuta şi ţi-a plăcut şi vrei să o faci singur de acum înainte, să devii profesionist, ne contactezi, noi suntem afiliaţi USPA, U.S.  Parachute Association, cursurile sunt predate conform acestei organizaţii, dar în curând urmează să fim certificaţi şi de Autoritatea Aeronautică Română, vom avea două acreditări pentru cursurile de paraşutism. Aşadar, ne contactezi, ne întâlnim şi îţi explicăm ce trebuie făcut. În primul rând un control medical, cursurile teoretice şi progresia în paraşutism se poate efectua în două moduri, în AFF, Accelerated Free Fall – sunt doi instructori care sar cu tine la 4000 m, timp de 8 module, şi de la primul salt îţi deschizi singur paraşuta şi eşti tot timpul asistat de cei doi – şi IAD – progresia în care paraşuta extractoare se deschide automat în momentul în care sari din avion. Diferenţa între cele două este că la AFF ai o experienţă mai mare de zbor în cădere liberă, iar la IAD vei căpăta o experienţă mai mare de zbor cu araşuta deschisă, deoarece se deschide aproape instantaneu.

Brevetul de paraşutism se ia la un număr de 25 de salturi. Între saltul 8 şi 25 poţi sări singur din avion, dar ai nişte teme de salt. În urma saltului cu numărul 25 dai un examen practic, cu unul dintre instructori şi trebuie să ne asigurăm că licenţa o obţii în urma deprinderilor unor capabilităţi. Cu licenţa noastră poţi sări în 600 de dropzone-uri din întreaga lume.

În ce priveşte recordurile noastre sunt unele naţionale, avem o formaţie „pe burtă“ – o prindere de 19 persoane, din punct de vedere al României este un record, la nivel mondial recordul este undeva la 400 de persoane prinse în acelaşi timp. Andreea Piştea este una dintre componentele lotului 4 way team, este echipa care a participat anul trecut la Dubai, la campionatul mondial de Paraşutism şi tot ea este cea care face parte din toate recordurile de paraşutism din formaţii mari. Chiar acum este în SUA, unde a participat la o formaţie care a schimbat două puncte şi s-au prins 221 de persoane. Evoluţia lor este destul de spectaculoasă, chiar cei de la Romatsa au fost de acord să sponsorizeze această echipă. Încet, încet, o formăm şi vrem să ajungem dacă nu pe primul loc mondial, dar în 4-5 ani sunt convins că poate fi în primele 3 locuri, anul ăsta au fost 12, deci nu mai e mult.

Weekendul trecut a fost Safety Day şi a fost o surpriză. Fratele meu şi cu mine ne-am gândit la această activitate acum zece ani şi am inaugurat-o acum cinci ani şi am fost surprins să aflu că cei din Statele Unite, Skydive Arizona, care au o experienţă de 60 ani, practic, la ei s-a inventat paraşutismul, au avut 100 de participanţi, iar noi am raportat către USPA 152 de participanţi. Când am ajuns la Clinceni şi am văzut atâta lume, pe foarte mulţi nu îi cunoşteam, chiar mi-a dat un sentiment de bucurie şi împlinire.

Pe 21 mai avem Dynamite Days, ediţia unui eveniment pe care noi l-am numit generic Boogie, a şaptea ediţie, avem două pe an. Cea din primăvară este cea mai puternică şi se numeşte Dynamite Days, invităm cei mai experimentaţi paraşutişti din lume, şapte dintre ei vin la noi, la dropzone, să ne arate ce ştiu şi împreună să progresăm, noi să evoluăm şi o dată, de două ori pe an ei ne arată ce şi cum şi în restul anului noi exersăm astfel încât următoarea dată când vin să fim din ce în ce mai experimentaţi. Evenimentul atrage din ce în ce mai mulţi participanţi. Dacă anul trecut am avut 80 de persoane, anul ăsta sunt deja 225 de înscrieri, dintre care doar 36 vor face parte din camp şi vor zbura cu patru dintre cei şapte, care sunt cei mai buni din domeniu. Ne pregătim cu un warm-up până în mai, la Dynamite Days, iar pe parcursul verii vom avea şi un weekend de fete, diverse campuri de pregătire pe diverse specializări, de canopy control, să ne asigurăm că toată lumea cunoaşte pilotarea paraşutei şi o face în condiţii de siguranţă de fiecare dată. Vom avea şi un concurs de paraşutism, de aterizare la punct fix.


În ce priveşte evoluţia acestei activităţi în România, de când am intrat pe piaţă, avem practic cel mai mare volum de salturi în tandem şi de număr de salturi individuale raportate către Autoritatea Aeronautică. Nu suntem singurii, clar, avem prieteni care fac aceeaşi activitate la Cluj, Tuzla, dar suntem o comunitate relativ mică. Ce am încercat să facem a fost să aducem regulile din SUA şi din Europa, de la cei cu cea mai mare experienţă în domeniul ăsta, şi să le aplicăm cu maximă securitate în România, la noi la aerodrom şi ne-am propus de la început să avem cât mai puţine incidente. Din punct de vedere al salturilor în tandem nu am avut niciun incident. Am atras instructori cu foarte multă experienţă, cel cu cele mai puţine salturi are undeva la 2500, iar cele mai multe undeva la 8500.

Tatăl nostru a fost paraşutist militar, de la el am moştenit pasiunea, ne-am apucat în 2002, prin cursurile de la Aeroclubul României, care este şi vecinul nostru pe acelaşi aerodrom. În 2005 ne-am gândit la un business plan pentru această activitate şi până în 2010 l-am pregătit. În cifre totul este crescător, numărul de salturi pe care le facem, numărul de instructori, numărul paraşutelor pe care le deţinem pentru cei care vor să sară la noi, al zborurilor, dar şi experienţa noastră creşte.  La TNT am colegi ai tatălui meu, paraşutişti militari, pe care îi cunoşteam de când mergeam cu tata la unitatea militară şi au venit la noi, au sărit şi şi-au convertit licenţa militară în sportivă, le place foarte mult, au descoperit altceva, înălţimea de salt este 4000 m, nu 800, cum făceau ei, apreciează progresul tehnicii, echipamentele mult mai performante, paraşutele mai controlabile, clar este un plus şi pentru ei. Personal, pe mine mă bucură foarte mult că un om la care eu mă uitam de jos în sus, acum se uită el aşa la mine şi apreciează ce am făcut. Este un sentiment de împlinire. Avantajul nostru faţă de restul colegilor este că avionul nostru urcă cel mai repede la înălţimea de salt şi este cea mai mare înălţime de salt din România, 4000 m în mod uzual.


Paraşutismul nu este un sport ieftin prin prisma faptului că implică o aeronavă şi tot ce înseamnă aviaţie costă. Mai presus de atât, consumă chrosen, costurile asimilate pilotului, aeronavei şi combustibilului sunt egale cu al unui operator d linie, al unui transportator aerian, cum este Taromul sau alte companii, sunt aproximativ aceleaşi licenţe pentru piloţi, acelaşi combustibil, aeronava trebuie întreţinută cu aceeaşi rigoare. De aici vin costurile destul de ridicate. Am ajuns în puctul în care am strâns tot mai mulţi doritori, avem 60 sau 80 de persoane care au făcut cursurile de paraştism la noi, iar ca număr de tandemuri, anul trecut am făcut 1500 de oameni fericiţi.

Ce ne-am dorit noi la TNT a fost să creăm o atmosferă cât mai intimă, între 2005-2010 am mers la multe dropzone-uri şi am luat de la fiecare ce este mai bun şi am aplicat la noi. Am adus totul aproape, eşti în mijlocul lor şi orice ai face este un flux care se desăşoară într-un cerc, nu este pe o linie.


Pentru noi este important să nu lăsăm pasiunea să moară. Orice deplasare, acolo unde sunt oameni cu foarte multă experienţă, este un prilej de a învăţa şi ne întoarcem şi o punem în sprijinul celor care se apucă de cursurile de paraşutism. Personal, îmi doresc să îmi îmbunătăţesc activitatea de supping, aterizatul cu paraşuta cu viteză, adică. Anul ăsta mi-am achiziţionat o paraşută mai performantă şi vreau să exersez trackingul, specialitatea noastră.


Noutăţile în sportul ăsta se referă la aeronave. Au început să apară unele din ce în ce mai performante, materialele din care sunt făcute paraşutele sunt din ce în ce mai bune, garanţia de viaţă a crescut de la 10 ani la 25, echipamente din ce în ce mai confortabile, combinezoanele de zbor au evoluat ca materiale pentru a da cât mai multă putere în zbor pe suprafeţele de comenzi, aparatele pe care le avem şi ne asistă, altimetrul şi aparatul auditiv, care îţi spune la ce înălţime să deschizi paraşuta au evoluat la fel cum evoluează tehnica peste tot.

 

Salt în tandem, la TNT Brothers

Imagini din aceeasi galerie
  • Salt în tandem, la TNT Brothers
  • Salt în tandem, la TNT Brothers 
  • Zborul alături de prieteni este cel mai frumos
  • Salt în tandem, la TNT Brothers 
  • Bogdan Boeru, co-fondator TNT Brothers 
  • La TNT Brothers înveţi tot felul de tehnici 
  • Salt în tandem, la TNT Brothers 
  • Bucuria de după un salt în tandem, la TNT Brothers. Instructor Ramiro Nicolau 
  • Safety Day, la TNT Brothers 
  • Extaz marca TNT Brothers  
Distribuie imaginea
citeste totul despre: