Cercetătorii au descoperit nutrientul care ar putea preveni îmbătrânirea creierului: în ce alimente îl găsiţi

Cercetătorii au descoperit nutrientul care ar putea preveni îmbătrânirea creierului: în ce alimente îl găsiţi

Protejarea creierului de îmbătrânirea precoce FOTO Arhivă

Când vine vorba de menţinerea creierului tânăr, există o metodă mai eficientă decât exerciţiile de cuvinte încrucişate sau puzzle-urile. Ştiinţa spune că un pas important ar fi acordarea unei mai mari atenţii alimentaţiei.

Ştiri pe aceeaşi temă

Un studiu publicat în „Frontiers in Aging Neuroscience“ sugerează că o dietă bogată în luteină, un nutrient ce se găseşte în varză, spanac, avocado şi ouă, ar putea proteja creierul de îmbătrânire, scrie rd.com. Şi dacă sunteţi o persoană trecută de 20 de ani, acest nutrient puternic vă poate aduce beneficii uriaşe.

Luteina, substanţa-minune care luptă împotriva îmbătrânirii creierului

Luteina prezintă proprietăţi antiinflamatorii, aceasta acumulându-se în ţesuturile cerebrale îmbunătăţind funcţiile creierului. Organismul nu poate produce luteină în mod natural, aşa că nu o putem obţine decât din mâncarea pe care o consumăm.

Cercetătorii de la Universitatea din Illinois au analizat 60 de persoane cu vârste între 25 şi 45 de ani. După măsurarea nivelului de luteină a participanţilor, echipa de cercetători a monitorizat activitatea creierului în timp ce aceştia efectuau o sarcină dificilă. Conform cercetătorilor, persoanele mai în vârstă care au avut niveluri mai ridicate de luteină au avut rezultate apropiate omologilor mai tineri, care aveau niveluri mai scăzute de luteină.

Îmbătrânirea creierului poate avea loc mai repede decât ne aşteptăm

„Pe măsură ce oamenii îmbătrânesc, se confruntă cu un declin tipic. Cu toate acestea, cercetarea a arătat că acest proces poate începe mai devreme decât ne aşteptăm“, a declarat Anne Walk, autorul studiului. Deşi studiul nu poate garanta o relaţie cauză-efect între luteină şi beneficiile sale anti-îmbătrânire, nu poate exista niciun factor negativ care să te împiedice să incluzi acest tip de alimente în dieta zilnică.

citeste totul despre: