FOTO Poezie în mişcare la Paris: ploaie de flori şi culoare în moda de lux

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mireasa colecţiei Chanel, prezentată în cadrul Săptămânii Modei Haute Couture de la Paris, pentru sezonul primăvară-vară 2015 FOTO: AP
Mireasa colecţiei Chanel, prezentată în cadrul Săptămânii Modei Haute Couture de la Paris, pentru sezonul primăvară-vară 2015 FOTO: AP

Săptămâna modei haute couture de la Paris a marcat prezentarea colecţiilor pentru primăvara-vara lui 2015, adevărate ode închinate feminităţii. Râuri de flori, brodate sau aplicate, culori puternice, satin, dantelă şi paiete au adus primăvara în capitala iubirii.

Cele mai importante nume din moda haute couture s-au întrecut anul acesta, pentru sezonul primăvară-vară, în creaţii vestimentare comparate pe alocuri cu adevărate „poeme în mişcare“ de editorul internaţional al revistei „Vogue“, nimeni alta decât Suzy Menkes.

Săptămâna modei haute couture, desfăşurată între 25 şi 30 ianuarie, a fost deschisă de veterana Donatella Versace, cu o colecţie Atelier Versace de o senzualitate debordantă. Decupajele şi materialele transparente au reprezentat laitmotivul prezentării Versace, rochiile în nuanţe puternice de albastru, dar şi negru, dominând podiumul.

Actriţa Kate Hudson a fost o prezenţă greu de ignorat la prezentarea semnată Donatella Versace, îmbrăcată într-o rochie mulată din noua colecţie, care descoperea generos trupul fără cusur al vedetei, graţie jocului interesant al decupajelor.

kate hudson wenn

Kate Hudson FOTO: Wenn

Folclorul rus,  muza lui Valentino

Giorgio Armani, care va aniversa anul acesta, în luna martie, 40 de ani de carieră, s-a remarcat cu linia Armani Privé inspirată de bambus, după cum a mărturisit acesta în culisele prezentării. „Bambusul este puternic, dar totuşi se poate îndoi“, a explicat maestrul italian „cheia“ colecţiei sale, inspiraţie regăsită în materialele fluide, dar de o eleganţă subtilă, care trimit cu gândul la un tip de putere tăcută. Tocmai de aceea, piesele vestimentare au avut elemente care au adus aminte de forţa samurailor, cultura japoneză fiind redată prin pantalonii largi şi centurile similare cu brâurile specifice chimonourilor tradiţionale purtate de gheişe.

Materialele strălucitoare şi imprimeurile inspirate de gravurile asiatice cu flori au întregit o poveste despre tradiţie adusă în prezent prin diversitatea texturilor şi volumelor. În schimb, pentru Valentino, un alt maestru italian al croitoriei de lux, folclorul rus a jucat rolul de muză în sezonul acesta. Veste lungi, catifea brodată cu motive etnice, bluze care aduc aminte de cămaşa rusească numită rubaşcă, rochii lungi cu broderii complexe au conturat imaginea unei femei puternice, cu aură regală.  

moda paris 2015 FOTO

Rochie Valentino FOTO: AP

Lagerfeld şi „grădina“ creaţiei vestimentare

Anul acesta, pe terenul modei haute couture s-ar putea spune că a fost egalitate în înfruntarea dintre brandurile intaliene şi cele franceze. Karl Lagerfeld a făcut din nou spectacol pe podium, meşterind“ o grădină origami Chanel cu plante din hârtie decupată, puse în mişcare de peste 300 de mecanisme.

Însă „inflorescenţa“ nu s-a oprit la scenă, ci s-a continuat cu piesele vestimentare, adevărate opere de artă, aşa cum presupune până la urmă ideea de haute couture. De data aceasta, tweedul buclat, material caracteristic pentru Chanel, a fost recreat printr-o abundenţă de broderii, iar clasicul costum à la Coco Chanel a fost modernizat prin lăsarea la vedere a abdomenului.

image

Colecţia Chanel FOTO: AP

Din peisaj nu au lipsit grădinarii, modele masculine înarmate cu stropitori şi pălării de paie, gata să stropească „grădina“ creaţiei vestimentare. Cea mai frumoasă „floare“ din grădină a fost mireasa colecţiei, înveşmântată într-o cascadă de flori la care s-a lucrat timp de o lună.

Mai tânărul Raf Simons, directorul de creaţie al casei de modă Dior, a reuşit să-i smulgă editorului „Vogue“, Suzy Menkes, cuvinte de laudă, graţie colecţiei care a mixat elemente din mai multe perioade vestimentare. Rochiile scurte şi salopetele acoperite cu paiete, cizmele care au completat jocul geometric al imprimeurilor s-au evidenţiat în colecţia pentru primăvara-vara acestui an.

moda paris FOTO

Rochie Dior FOTO: AP

„M-am gândit că ar fi interesant să mixez trei decade din modă: romantismul anilor ’50, curajul anilor ’60 şi libertatea anilor ’70“, a descris Simons ceea ce a intenţionat să facă. Iar rezultatul a fost pe măsura aşteptărilor, cel puţin în ceea ce o priveşte pe Menkes, care a descris laudativ colecţia în editorialul din „Vogue“. „Nu-l consider pe Raf un decorator sau un romantic, ci mai degrabă îl văd ca pe un arhitect. (...) Piesele lucrate manual au fost atât de frumoase încât nu te puteai opri să te întrebi degetele cărei zâne au putut să insereze flori într-o haină din plastic transparent“, a punctat aceasta măiestria de care s-a dat dovadă în realizarea colecţiei Dior.

Mariajul haute couture al lui Gaultier

Nu în ultimul rând, Jean Paul Gaultier, care s-a retras din moda prêt-à-porter pentru a se dedica modei haute couture, a mizat pe jocul feminin-masculin, sau după cum a explicat foarte scurt chiar „copilul teribil al modei“, o colecţie „bi-polară“. Paleta coloristică s-a concentrat pe roşu, alb, negru, auriu, ţinutele fiind completate de pantofi cu tocuri ameţitor de înalte.

Miresele închipuite de Gaultier, un fel de tribut adus propriului mariaj cu moda haute couture, au fost atipice, un exemplu fiind modelul Naomi Campbell, care a încheiat „ceremonia“ păşind pe podium costumată într-o rochie-buchet de mireasă. 

naomi campbell AP

Naomi Campbell şi rochia buchet de mireasă semnată Gaultier FOTO: AP

Impresionantă a fost şi colecţia designerului libanez Elie Saab, graţie rochiilor sale vaporoase, garnisite cu pene, broderii şi aplicaţii preţioase, o bogăţie a detaliilor care nu lasă însă impresia de încărcat.

Rochie Elie Saab FOTO: AP

moda paris FOTO

În mod remarcabil, designerul Giambattista Valli a încercat să găsească o cale de mijloc pentru a reda în prezentarea sa spiritul creator al cântăreţei Janis Joplin şi pe cel al creatoarei de modă Coco Chanel. Cele două personalităţi contrastante au fost „unite“ prin folosirea pantalonilor, peste care s-au suprapus rochii sau fuste diafane, din tul, ori sacouri elegante, în timp ce pălăriile minimaliste cu voalete au acoperit discret chipurile manechinelor.

moda paris AP

Creaţii Giambattista Valli FOTO: AP

Defilarea colecţiilor haute couture a fost completată de casa de modă Schiaparelli, care a adus în scenă rochiile fluide din satin, în culori puternice, inspirate de cultura marocană, cu sclipiri argintii datorate paietelor.

Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite