Ford la mărimea MAX - facelift pentru „C“ şi o generaţie nouă de „S“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cei de la Ford ne vor prezenta în cadrul Salonului Auto de la Paris noile C-MAX, Grand C-MAX şi S-MAX, o serie de monovolume pe care le putem poziţiona în două segmente diferite, unul compact şi unul mare.

C-MAX si versiunea sa mai mare Grand, nu sunt total noi, ci doar facelift-uri ale generatiei actuale, in timp ce S-Max este un model nou nout. Intre C si Grand C, diferenta consta in lungimea totala si numarul de locuri disponibile pasagerilor. Cinci locuri in cazul modelului standard si 7 locuri pentru versiunea Grand. Evident exista si mici modificari estetice necesare atunci cand iei o caroserie si o faci mai lunga cu 140mm.

Facelift-ul aduce cu el si noua grila Ford, mult mai mare decat cea a modelelor de dinainte de facelift – asa cum au primit la randul lor Fiesta si Focus. Grila seamana cu cea a unui Aston Martin, ceea ce ar trebui sa fie un lucru bun, dar personal nu sunt convins, tinand cont ca aici vorbim despre niste hatchback-uri si MPV-uri.

Alte modificari: faruri si stopuri noi (acestea sunt acum mai micute), spoilere noi fata-spate si LED-uri pentru rularea pe timp de zi.

image

La interior, cabina beneficiaza acum de materiale de o calitate mai buna, conform celor de la Ford, alaturi de niste gadget-uri noi precum noul sistem de infotainment SYNC 2 si display-ul acestuia de 8″. La capitolul siguranta, ambele versiuni de C-MAX vor putea fi configurate cu sisteme precum Active Park Assist, Active Braking sau Active City Stop – acesta din urma find un sistem care te ajuta sa eviti coliziunile urbane, atata timp cat nu rulezi cu o viteza mai mare de 50km/h. Inainte de facelift, sistemul era limitat la 30km/h.

Ca motorizari, C-MAX si Grand C-MAX vor fi disponibile cu o unitate noua turbodiesel TDCI de 1.5 litri si 95cp, respectiv 120cp (inlocuind astfel mai vechiul 1.6 TDCI); care cel mai probabil va reprezenta cea mai bine vanduta versiune a acestor doua modele. Motoarele pe benzina EcoBoost vor avea 1.0 litri, respectiv 1.5 litri si valori de 100cp (1.0), 125cp (1.0), 150cp (1.5) si 182cp (1.5).

Ford S-MAX in schimb, este un MPV full-size, cu o lungime totala de peste 4.77 metri (inca nu avem masurile oficiale) si cu un aspect putin mai agresiv decat cel al fratilor sai mai mici.

La fel ca si acestia, S-MAX va beneficia de noile sisteme de siguranta, de un interior mai bine finisat decat actuala generatie si de o gama variata de propulsoare extrem de capabile. Unitatile diesel de 2.0 litri vor genera 120cp, 150cp, respectiv 180cp in timp ce motorul pe benzina EcoBoost de 1.5 litri va avea 160cp.

image

Bineinteles, nu ar fi fost un adevarat S-Max fara versiunea “Hot” cu motor 2.0 turbo pe benzina, capabil sa produca 240cp. Am condus acum foarte mult timp actuala versiune de S-MAX 2.0 240cp, si mi s-a parut absolut fantastic cum un monovolum de familie de aproape 1.7 tone poate atinge 100km/h in 7.9 secunde.

Ce-i drept, aceasta versiune nu va fi niciodata cea mai bine vanduta din gama S-MAX.

Mai multe detalii dupa salonul auto de la Paris!

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite