De ce Facebook şi Google ar trebui să finanţeze jurnalismul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Companiile care au beneficiat de creşterea economiei digitale, de regulă în detrimentul presei, ar trebui să-şi redirecţioneze o parte din profituri jurnalismului, este de părere antreprenorul Steven Waldman.

Toate companiile din domeniul Internetului care au beneficiat de pe urma economiei digitale trebuie să aibă în vedere finanţarea unor proiecte jurnalistice, scrie Steven Waldman în New York Times.

Fostul jurnalist american se adresează mai ales către Facebook, Google şi Apple, care au acaparat aproape toată piaţa de publicitate online, relatează slate.fr.

Evidenţiind calculul unui analist de la Morgan Stanley, potrivit căruia 85% din veniturile pieţei de publicitate online au mers către Facebook şi Google în primele luni ale lui 2016, şi faptul că Facebook beneficiază de aceşti bani prin distribuirea unor articole de presă, Waldman propune ca marii giganţi în domeniul Internetului să redirecţioneze măcar 1% din profituri către finanţarea mass-media.

El dă ca exemplu site-ul de mică publicitate Craiglist, care a redirecţionat o parte din bani către proiecte jurnalistice după ce a redus semnificativ veniturile unor publicaţii.

Dacă Google, Facebook, Verizon şi Apple ar da 1% din profiturile lor pentru presa locală timp de cinci ani, aceasta ar putea beneficia de 4,4 miliarde de dolari, o sumă suficientă pentru a „da o nouă formă jurnalismului local american pentru secolul următor“.

„Aceste companii sunt printre cei mai mari beneficiari ai dezechilibrului survenit pe fondul economiei digitale, care a cauzat, între altele, criza jurnalismului american. A venit timpul (ca aceşti beneficiari, n. red.) să rezolve această problemă. Ei au bani, expertiză şi obligaţia“ să o facă, conchide Steven Waldman.

În lume

Top articole

Partenerii noștri

image
stiripesurse.ro

Ultimele știri
Cele mai citite