Copilotul avionului Germanwings, care a ucis 149 de oameni, se despărţise de prietena sa

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Andreas Gunther Lubitz nu era la primul episod depresiv, superind o criză serioasă acum şase ani
Andreas Gunther Lubitz nu era la primul episod depresiv, superind o criză serioasă acum şase ani

Andreas Lubitz, germanul de 28 de ani care a prăbuşit intenţionat avionul Germanwings cu 150 de oameni la bord, se despărţise recent de prietena sa şi suferise în trecut episoade severe de depresie.

Copilotul avionului Germanwings prăbuşit în Franţa, Andreas Lubitz, traversase o „criză în relaţia” cu prietena sa cu câteva săptămâni înainte de accident şi probabil se străduia să facă faţă despărţirii de aceasta, relatează cotidianul german „Bild”, citat de tabloidul „Daily Mail”.

Andreas Lubitz nu s-a aflat la primul episod de acest gen. În 2008-2009, el a trecut printr-o criză similară şi a părăsit mai multe luni şcoala de aviaţie, precum şi jobul de însoţitor de zbor pe care-l avea în acea perioadă. 

Avion prăbuşit în Franţa. Acesta era primul job al copilotului-ucigaş

Andreas Lubitz, copilotul avionului Germanwings care s-a prăbuşit marţi în Alpii Francezi, lucra la această companie aeriană din septembrie 2013. Avea în jur de 630 de ore de zbor.

Avionul care s-a prăbuşit marţi în Franţa, tragedie în care au murit toţi cei 150 de oameni de la bord, a fost deturnat de copilot, reiese din informaţiile recuperate de anchetatori din cutiile negre ale aparatului de zbor. 

Avionul Airbus A320 operat de compania low-cost Germanwings, deţinută de Lufthansa, se afla exclusiv sub comanda copilotului atunci când s-a prăbuşit în Franţa. Copilotul, identificat drept cetăţeanul german Andreas Lubitz, a aşteptat până când pilotul a ieşit din cockpit, după care a îndreptat avionul spre munţi, unde s-a prăbuşit. 

Andreas Lubitz a rămas calm în cabină, în timp ce pilotul încerca să spargă uşa pentru a reintra la comandă, iar pasagerii ţipau în spate. 

Atât copilotul, Andreas Lubitz, cât şi pilotul au urmat şcoala de aviaţie Lufthansa de la Bremen. Andreas Lubitz, copilotul avionului Germanwings care s-a prăbuşit marţi în Alpii Francezi, lucra la această companie aeriană din septembrie 2013. Avea în jur de 630 de ore de zbor. Deocamdată, presa scrie că acesta a fost primul său job ca pilot profesionist. 

Numele complet al copilotului ar fi Andreas Günter Lubitz. Adresa la care apare înregistrat acest pilot în registrele Autărităţii Aviatice a Germaniei este „strada Spiessweiher, numărul 8, oraş Montabaur, Germania”. 

Procurorii au subliniat că Lubitz nu avea niciun fel de antecedente şi că nu se afla pe nicio listă de monitorizare a teroriştilor sau a simpatizanţilor extremiştilor. 

   

„Bild” scrie că Lubitz, care a prăbuşit voit avionul, era originar din Mantabaur, regiunea Rheinland-Pfalz, unde locuia în continuare, alături de părinţii săi. El ar fi avut totuşi şi o locuinţă proprie, la Dusseldorf. 

Avion prăbuşit în Franţa: copilotul avionului Germanwings a suferit de depresie şi epuizare

Copilotul suspectat că a prăbuşit intenţionat avionul Germanwings a avut depresie şi epuizare în anul 2009, acesta fiind motivul pentru care întrerupsese cursurile pentru licenţa de pilot comercial, afirmă cunoscuţi ai acestuia citaţi de presa germană.

Andreas Lubitz „a suferit de epuizare profesională şi depresie în anul 2009", a declarat mama unei foste colege de liceu a copilotului, citată de Frankfurter Allgemeine Zeitung.

avion prabusit in franta infografie

Avion prăbuşit în Franţa: filmul evenimentelor după decolare

Cu ajutorul înregistrărilor audio, anchetatorii au reuşit să pună cap la cap şi un film al evenimentelor. Imediat după decolare, piloţii au discutat în mod normal pentru primele 20 de minute de zbor. Atunci când au ajuns la o altitudine obişnuită de croazieră, pilotul l-a rugat pe co-pilot să preia manşa înainte de a se ridica şi de a părăsi cockpitul. 

În acest punct, co-pilotul a iniţiat coborârea avionului. Imediat, pilotul a încercat în mod repetat să reintre în cabină. comunicând prin sistemul intern de telefonie că vrea să i se deschidă uşa (care nu poate fi deschisă din exterior). Co-pilotul nu i-a răspuns. Pilotul a început să bată în uşă, însă nu a primit nicio reacţie din cabină. 

Co-pilotul nu a rostit nici măcar un cuvânt în răstimpul de opt minute dintre iniţierea coborârii şi prăbuşire, însă a putut fi auzit cum „respiră normal”. 

Controlorii de trafic aerian din Marsilia au încercat să-l contacteze din cauza coborârii neplanificate, însă acesta nu a răspuns. În final, pe măsură ce avionul se apropia de pământ, alarma automată care monitorizează distanţa până la sol a pornit, însă co-pilotul nu a reacţionat nici de această dată. Pilotul poate fi auzit în timp ce încearcă să spargă uşa. 

Imediat înainte de impact, se pot auzi ţipete din avion, de la pasageri, însă procurorul spune că aceştia nu şi-au dat seama că ceva este în neregulă decât cu foarte puţin timp înainte de prăbuşire. Din cauza impactului violent, oamenii au murit imediat, a mai spus anchetatorul, citat de Deutsche Welle. 

Marţi, un avion de tip Airbus A320 operat de compania low-cost GermanWings, deţinută de Lufthansa, s-a prăbuşit în sudul Franţei, în Alpi. Toţi cei 150 de oameni aflaţi la bord au murit pe loc. 

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite