Televiziune, ţeavă de eşapament

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sunt 62 de televiziuni cuprinse în sistemul naţional de măsurare a audienţei, realizat de compania Kantar Media. Sunt multe. Din cele 62, doar cinci contează pentru români.

În octombrie a.c., cota cumulată de piaţă a primelor cinci televiziuni din topul audienţei naţionale – Pro TV, Antena 1, Kanal D, România TV şi Antena 3 – a fost de 51,75%. Adică, jumătate dintre românii care s-au uitat la televizor, în luna octombrie, au urmărit cel puţin unul dintre cele cinci programe menţionate. Altfel spus, trei televiziuni de divertisment şi două canale de ştiri concentrează mai mult de jumătate din audienţa TV, măsurată în România. Topul audienţei generale este dominat de Pro TV, cu o medie de 718.000 de români pe minut, fiind urmat de Antena 1, cu un rating mediu de 495.000 de persoane pe minut (toată ziua).

Nişa televiziunilor de ştiri - România TV, Antena 3, B1 TV, Realitatea TV şi Digi24 – a avut o cotă de piaţă de 15,69%, la nivel naţional. România TV şi Antena 3, ţevile de eşapament ale PSD, controlează împreună o cotă totală de vizionare de 11,72%. Totuşi, ca să nu zăpăcim audienţa acestui text cu tot felul de calcule, să punctăm ratingurile generale pentru luna octombrie: România TV (o medie de 244.000 de telespectatori pe minut – toată ziua), Antena 3 (201.000), Realitatea TV (57.000), B1 TV (56.000) şi Digi24 (39.000). Supremaţia celor două canale, România TV şi Antena 3, este evidentă. Majoritatea audienţei pe nişa de ştiri TV este formată din persoane cu vârste de peste 65 de ani. De altfel, în ultimii ani, toate televiziunile au pierdut public tânăr, care consumă din ce în ce mai mult internet.

Trei televiziuni de divertisment şi două canale de ştiri concentrează mai mult de jumătate din audienţa TV, măsurată în România.

Să revenim la sondajul din octombrie... Nişa televiziunilor tematice (de documentare) a avut o cotă (microscopică) de vizionare: 1,19%. Adică, 1,19% dintre românii care s-au uitat la TV au urmărit cel puţin un program de la Discovery, History, Naţional Geographic, Nat Geo Wild, Animal Planet şi Da Vinci Learning. Discovery şi History, de exemplu, au avut ratinguri generale de 12.000 de telespectatori pe minut, respectiv, 10.000. Să precizăm că televiziunea tabloidă Antena Stars a avut o medie de 73.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), ocupând locul 10 în topul audienţei generale. 

Segmentul televiziunilor de filme şi seriale cuprinde 12 staţii. Concurenţa este mare, dar cota de vizionare este redusă: 6,23%. Pe nişa de sport joacă şapte televiziuni, cu o cotă totală de 3,66%, la nivel naţional. Să mai notăm că cele două canale finanţate de la bugetul de stat, TVR 1 şi TVR 2, au avut audienţe naţionale de 98.000 de telespectatori pe minut (în scădere cu 3.000 faţă de septembrie), respectiv 57.000 (în creştere cu 16.000 faţă de luna precedentă). TVR 1 ocupă locul opt în topul general, în timp ce TVR 2, locul 13.

Televiziunile la care nu s-a uitat nimeni (vizionare accidentală) în octombrie au fost: Da Vinci Learning (rating de 1.000 de persoane pe minut) şi Naşul TV, AXN Black, H!t Music, E! Entertainment, TV Neptun, fiecare cu o medie de 2.000 de persoane pe minut. Sunt audienţe bune pentru un bloc din cartierul Titan.

Opinii

Mai multe de la Petre Barbu


Ultimele știri
Cele mai citite