Observatorul va suferi modificări majore: ce schimbă postul Antena 1 la principalul jurnal de ştiri
0Reprezentanţii postului Antena 1 anunţă că Observatorul va suferi modificări majore atât la nivel vizual şi tehnic, cât şi la nivelul conceptului editorial.
Din 28 noiembrie, sub sloganul „Vezi ce trăieşti“, Observatorul Antenei 1 trece într-o nouă etapă. Noul platou al Observatorului are o suprafaţă de peste 400 de metri pătraţi şi va beneficia de un ecran spectaculos, de 14.5 metri lungime şi peste 2.5 metri înălţime, cel mai mare ecran al unui jurnal de ştiri din România.
Pe lângă modificări tehnologice, vor exista noutăţi şi la nivel de grafică. „Vorbim despre o investiţie majoră şi despre o evoluţie vizuală şi tehnică extraordinară. Noul Observator înseamnă tehnologie la cel mai înalt nivel, înseamnă echipamente şi soluţii de broadcast folosite de cele mai mari companii media din lume (CNN, CNBC, RTL, Reuters, Wall Street Journal, Vice Media, RTL). Fonoizolaţia şi tratamentul acustic al studiourilor este unic în România, el fiind asigurat de Pro Performance, companie ce a proiectat şi implementat tratamentul acustic pentru Opera din Viena şi pentru ORF, televiziunea publică din Austria. La nivel vizual, ecranul spectaculos, elementele de grafică şi decorul noului studio, vor face clar diferenţa“, a explicat Alin Romaşcan, directorul ştirilor.
„Absolut toate dotările platoului sunt soluţii profesionale specializate. Sistemul de suspendare, de tip «casă în casă» a fost construit în Italia şi instalat de partenerul nostru LightsUp România. Evident, piesa centrală a noului Observator este ecranul LED de circa 30 metri pătraţi. Cu un pixel-pitch de 1,9 milimetri, LED-ul Observatorului este unic în România. Format din 144 de module cu exact 8.294.400 de lămpi SMD 3 în 1, acest ecran a fost furnizat de compania Unilumin, aflată în top trei cei mai mari producători din lume. Decorul noului Observator este un demers scenografic unic şi curajos, care va revoluţiona standardele breslei“, a declarat Octavian Basoc, cel care s-a ocupat de dezvoltarea şi implementarea proiectului la nivel tehnic.
Elementele de diferenţiere ale Observatorului în contextul actual sunt materialele de autor realizate de o echipă nouă de reporteri, producători, editori şi cameramani şi continuarea seriei de campanii de responsabilizare socială. De-a lungul timpului, aceste campanii au reuşit să modifice legi, să atragă atenţia asupra unor probleme extrem de grave ale sistemului de stat românesc şi să primească recunoaştere la nivel internaţional pentru impactul şi felul în care au fost construite: „Copiii nu sunt de vânzare“ (medalii de aur şi argint la New York Festivals), „Copiii nu sunt invizibili“ (bronz la New York Festivals; în urma acestei campanii există o nouă lege care sancţioneaza instituţiile ce nu înregistrează copiii la naştere), „România rămâne fără roşu“ (peste 70 de premii, printre care şi aurul la Cannes Lion; donarea de sânge a crescut cu 300% în perioada campaniei şi a determinat deschiderea unor noi centre de transfuzii).
Lansată iniţial pentru susţinerea şi salvarea meşteşugarilor, RoMândria a devenit un brand al Observatorului. În urma acestei campanii, artiştii populari au în sfârşit un cadru legislativ, iar proiectul aşteaptă votul final al Parlamentului şi semnătura Preşedintelui. Începând din 28 noiembrie, RoMândria merge mai departe şi vorbeşte despre românii care prin faptele, prin atitudinea şi implicarea lor construiesc RoMândria.
Noul concept editorial al Observatorului derivă din politica de brand a Antenei 1, aceea de a fi mereu aproape de telespectatori. „Echipa Observator îşi continuă misiunea de implicare socială masivă şi jurnalism civic în aşa fel încat copiii noştri şi noi să trăim într-o Românie care ne protejează, de care să fim mândri, îÎn care să ducem un trai decent şi în care să avem fiecare puterea să facem schimbări în bine. Toate demersurile noastre vor putea fi acum susţinute vizual de un adevărat spectacol hight definition. Observatorul devine un show de televiziune, nu doar un jurnal de ştiri, un carusel de emoţii, stări şi trăiri“, a declarat Lavinia Tudoran, redactor-şef al Observatorului.
Relansarea Observatorului vine în contextul evoluţiei tehnologice la nivelul întregului grup media. Din 28 noiembrie, Antena 1, Happy Channel, Antena Stars, Zu TV, Antena Internaţional şi Antena 3 vor putea fi recepţionate la standard full HD. Emisia, producţia şi post-producţia celor şase staţii vor fi full HD, standardul fiind HD 1080 50i.