FOTO Poţi să ghiceşti filmele din spatele celor 13 postere minimaliste?
0Dacă pentru mulţi fani, un trailer dedicat unei producţii cinematografice poate să pună probleme în dezlegarea acţiunii pe care o aduce în prim-plan, o companie spaniolă a dus această ghicitoare la un nou nivel, inventând o serie de postere minimaliste cu ajutorul cărora a vrut să reinventeze percepţia asupra unor producţii clasice şi nu numai.
Inspirându-se din spusele lui Charles şi Ray Eames, doi designeri americani cu contribuţii semnificative la nivelul arhitecturii, care şi-au exprimat filosofia legată de producerea unei mobile de calitate („Vrem să facem cel mai bun produs, pentru cei mai mulţi oameni şi cu cea mai mică sumă de bani“), compania spaniolă de design Atipo a decis să aplice aceeaşi regulă în promovarea unor filme celebre de la Hollywood, dar nu cu ajutorul unor piese de mobilier, ci folosindu-se de hârtie, arată publicaţia „Wired“.
Într-o primă fază, Atipo a decis să se folosească de calităţile expresive ale hârtiei pentru a da naştere unei serii de postere abstracte şi simbolice cu teme inspirate de filme, totul pentru a promova un nou instrument online de a cumpăra şi selecta produsul, implementat de compania producătoare de hârtie Characters for Minke.
Astfel, aplicând regula celor doi designeri americani, posterele create de Atipo se dovedesc a fi, într-adevăr, un produs creativ, care se adresează unui număr mare de oameni, fanii putând ghici filmele, create cu un efort minin, hârtia fiind un obiect la îndemână, care nu necesitat retuşurile vreunui program special.
Filmul ia, acum, forma unui design grafic inedit, iar în locul pictogramelor plate şi a unui simboluri reduse ca mărime, fiecare poster este o simplă foaie de hârtie modificată fizic. Câteva exemple sunt esenţiale. Filmul „Fălci“ este promovat ca fiind o bucată de hârtie albastră cu o urmă de muşcătură într-unul dintre colţuri, în timp ce „Dracula“ este reprezentat de o foaie de culoare roşie cu două înţepături rotunde într-un colţ. „Strania poveste a lui Benjamin Button“, un model simplu, dar expresiv, este reprezentată de o hârtie care imită pielea umană, uşor mototolită în partea superioară, dar netedă în partea de jos, pentru a simboliza trecerea de la bătrâneţe la tinereţe a personajului lui Brad Pitt.
Posterele reuşesc să reproducă semne fizice, sunt tactile şi, într-un anume fel, umane, la fel ca filmele pe care le descriu, lucru pe care grafica digitală nu reuşeşte să o facă. Chiar dacă cele mai multe dintre filmele pe care Atipo le-a ales sunt unele clasice, compania a lucrat în sens invers, imaginându-şi modurile în care bucăţile de hârtie ar putea să fie modificate, ca mai apoi să selecteze producţiile.
Mai jos, aveţi lista completă cu cele 13 postere minimaliste, iar la finalul articolului puteţi găsi şi răspunsurile.
1.Indiciu: naşterea unei „vedete“ în devenire (1979)
2.Indiciu: în acest caz, foaia devine la final un copac (2008)
3.Indiciu: un băiat are o întâlnire cu o fată şi cu armele (1967)
4.Indiciu: vom avea nevoie de o undiţă mai mare (1975)
5.Indiciu: cel mai „ascuţit“ rol al lui Johnny Depp (1990)
6.Indiciu: în rolul principal Sidney Poitier (1967)
7.Indiciu: un fotograf care rezolvă o crimă (1954)
8.Indiciu: cele mai înfricoşătoare cusături ale cinematografiei (1931)
9.Indiciu: Sean Connery poartă, la început, o cască de soldat, apoi o coroană (1975)
10.Indiciu: un duş cu adevărat rece (1960)
11.Indiciu: a muşca cu sete (1931)
12.Indiciu: prea fierbinte pentru TV sau pentru bibliotecă (1966)
13.Indiciu: rebeliunea de la clasa de film 101 (1925)
Răspunsuri:
1. „Alien“
2. „The Curious Case of Benjamin Button/Curiosul caz al lui Benjamin Button“
3. „Bonnie & Clyde“
4. „Jaws/Fălci“
5. „Edward Scissorhands/Edward Mâini-de-foarfece“
6. „Guess Who’s Coming to Dinner/Ghici cine vine la cină“
7. „Rear Window/În spatele ferestrei“
8. „Frankenstein“
9. „The Man Who Would Be King/Omul care voia să fie rege“
10. „Psycho“
11. „Dracula“
12. „Fahrenheit 451“
13. „Battleship Potemkin“