Trenduri MBA în 2015. Care sunt cele mai vânate specizalizări şi cum îţi poţi finanţa studiile

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Shutterstock
FOTO Shutterstock

Diplomele MBA garantează absolvenţilor promovarea în cadrul companiei şi creşterea venitului salarial, arată studiile de specialitate. Pentru o astfel de miză, românii sunt dispuşi să plătească până la 35.000 de euro pentru astfel de cursuri. Anul 2015 vine cu o serie de noi specializări promiţătoare, dar şi cu surse neconveţionale de finanţare a studiilor.

Încă de la înfiinţarea lor, la sfârşitul secolului al XIX -lea, studiile postuniversitare de tip MBA s-au adaptat încontinuu la exigenţele angajatorilor, la nevoile studenţilor şi la revoluţiile industriale şi tehnologice ale secolului XX. Iată că ele oferă şi în anul 2015 atestarea excelenţei în lumea business-ului.

În România, cursurile MBA sunt prezente din anul 1993 şi au pregătit până acum 5000 de profesionişti. Cele mai populare cursuri MBA din România sunt oferite în cadrul ASE, prin Programul MBA Română-Canadian şi Programul MBA Româno-German Management Antreprenorial. De asemenea, sunt prezente în ţara noastră şi şcoli internaţionale de renume precum Maastricht School of Management, Desales University sau WU Executive Academy.

Criza economică a redus avântul românilor interesaţi de Masters of Business Administration, dar anul trecut managerii români s-au întors la şcoală. Dacă în anul 2008 au fost circa 200 de basolvenţi de MBA, în 2013 numărul acestora scăzuse la jumătate, iar anul trecut au absolvit cursurile în România aproape 300 de persoane, potrivit unui studiu ZF.

Studiul mai arată că vârsta medie a cursanţilor de MBA este de 36 de ani în România. Veniturile lor sunt de 2000-5000 de euro pe lună şi sunt dispuşi să plătească între 4.400 şi 35.000 de euro pentru o diplomă de MBA. În majoritatea cazurilor, românii îşi finanţează singuri studiile, unii primesc sprijin din partea companiei la care lucrează şi alţii fac împrumut bancar.

La fel se prezintă situaţia şi la nivel internaţional, potrivit studiului AMBA Salary Survey, citat de The Independent, care arată că numărul angajaţilor care primesc finanţare din partea companiei pentru studiile MBA a scăzut de la 29% în 2012 la 21% în 2014. Pe de altă parte, în străinătate prind popularitate surse de finanţare neconvenţionale, precum crowdfunding sau peer-to-peer lending, având toate şansele să devină un trend în toată puterea cuvântului în acest an.

Crowdfunding şi peer to peer lending pentru finanţarea cursurilor MBA

Crowdfunding-ul sau finanţarea prin apeluri lansate pe Internet este o soluţie pentru persoanele care demonstrează potenţial, obţinând bani de la cei care privesc studiile MBA ca pe o investiţie.

Prodigy Finance este o platformă online care se laudă ca a finanţat până acum 2000 de studenţi cu 70 de milioane de dolari, cu ajutorul celor care au decis să investească în cariera tinerilor profesionişti, în schimbul unei dobânzi. În loc să se concentreze pe istoricul împrumuturilor, Prodigy foloseşte un model de predictibilitate, care calculează venitul potenţial.

SoFi oferă împrumuturi de tip peer to peer, adică împrumuturi de la persoană la persoană, fără intervenţia unei instituţii financiare tradiţionale, însă platforma este dedicată doar studenţilor care lucrează şi în consecinţă, care urmează cursuri MBA de tip part time.

O gamă tot mai variată de specializări

Dacă până acum 10 ani specializările de pe piaţa MBA se limitau la domeniile de bază studiate în carul cursurilor – Finanţe, Marketing, Strategie şi Tehnologie, ultimii ani au adus o diversificare a ofertei. Luxury Goods, Healthcare, Aviation, Education şi Energy sunt specializări noi, create în urma presiunilor angajatorilor pentru personal cât mai bine specializat în domeniul de activitate.

Potrivit headhunter-ilor, Human Resource Management, Project&Programme Management şi Marketing sunt doar câteva dintre noile specializări care vor devein trend în anii ce urmează. De asemenea, specializarea Supply Chain Management capată popularitate la nivel internaţional, în condiţiile în care ramura logisticii va creşte cu 26% până în 2020, potrivit US Bureau of Labor Statistics.

Antreprenoriatul, o miză

Creşterea cererii pentru Entrepreneurial MBA arată că pe lângă interesul tot mai crescut pentru deschiderea propiilor afaceri, există şi o schimbare de perspectivă în rândul companiilor, care evitau până acum câţiva ani angajaţii cu astfel de abilităţi, de teamă că vor folosi experienţa în cadrul organizaţiei pentru a deschide companii rivale.

Educație

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite