STUDIU Un profesor bun înseamnă note mai mari pentru elevi la testele finale

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În afară de motivaţia şi inteligenţa elevilor, calitatea dascălilor influenţează notele acestora la examene
În afară de motivaţia şi inteligenţa elevilor, calitatea dascălilor influenţează notele acestora la examene

Calitatea profesorului şi a metodei de predare de la clasă echivalează cu un punct în plus sau în minus la notele obţinute de elevi la examenele finale, arată un studiu recent făcut de britanici.

Predarea deficitară poate determina un rezultat slab la examenele de la finalul fiecărui nivel educaţional (şcoala generală şi liceu), în comparaţie cu predarea realizată de cadre didactice mai bine pregătite, arată un studiu britanic recent, citat de publicaţia „The Telegraph“.

Diferenţa dintre o notă de 9 sau 10 şi una de 7 sau 8, obţinute la evaluarea de la sfârşitul fiecărui an scolar, o face calitatea profesorului.

La clasele unde dascălii erau printre cel mai bine cotaţi, notele elevilor au fost, în medie, cu un punct mai mari decât cele obţinute de cei şcoliţi de profesori mai slabi, arată o analiză făcută de academicienii de la Universitatea din Bristol, pe parcursul a doi ani de pregătire.

Ce influenţează rezultatele elevilor

Cercetarea britanicilor a mai relevat că rezultatele nu ţin cont de familiile din care provin elevii.

Studiul celor din Bristol susţine că atributele elevilor, incluzând aici motivaţia şi inteligenţa, au avut cea mai mare influenţă. Dar s-a descoperit şi că profesorii slabi au avut un impact considerabil asupra notelor.

Studiul, publicat în „Times Educational Supplement”, a dezvăluit faptul că un profesor aflat printre primii 25% dintre cei mai buni la nivel naţional a reuşit să mărească media elevilor cu jumătate de punct în cazul fiecărui subiect de examen, comparativ cu elevii cărora le-a predat un profesor aflat în partea de jos a clasamentului. 

În plus, elevii şcoliţi de primii 5% dintre profesori au avut un rezultat mai mare cu 1,25 de puncte.

”Un profesor bun face diferenţa”

„A avea un profesor bun, spre deosebire de un profesor mediocru sau slab, face diferenţa. Creşterea aptitudinilor unui profesor peste medie reprezintă o direcţie promiţătoare pentru politica publică“, susţin autorii studiului.

Academicienii au insistat şi asupra faptului că stimularea aptitudinilor unui profesor poate avea un rol important în depăşirea diferenţelor dintre un copil sărac şi unul bogat.

Analiza a fost realizată cu date provenite de la 7.300 de elevi şi 740 de profesori.

Reforma educaţională din Marea Britanie

Dezvăluirea vine pe fondul unei reforme guvernamentale declanşate de autorităţile britanice, cu scopul de a creşte standardele de predare.

Miniştrii au introdus burse generoase pentru a recruta studenţi de elită, pentru a-i stimula să participe la cursuri de instruire a profesorilor şi a aduce forţă de muncă proaspătă pentru înlocuirea dăscalilor cu performanţe slabe. 

Reformele din Regatul Unit mai vizează, de asemenea, introducerea unui nou sistem, mai performant, de salarizare.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite