Profesorii critică guvernul Cioloş: „Cum putem atrage tinerii către studiu, profesorii către catedre, când principala lor grijă rămâne subzistenţa cotidiană?“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Simion Hăncescu, preşedintele FSLI    FOTO: Mediafax
Simion Hăncescu, preşedintele FSLI    FOTO: Mediafax

Bugetul Educaţiei pe 2016 este de 3,6% din Produsul Intern Brut (PIB), în condiţiile în care anul acesta s-a încheiat cu un procent de 3,9% din PIB în urma rectificăilor bugetare. În continuare suntem departe de 6% din PIB cât ar trebui acordat Educaţiei, potrivit legii, atrage atenţia Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ într-o scrisoare deschisă.

Reprezentanţii profesorilor reproşează guvernului Cioloş că prioritatea educaţiei nu se reflectă şi în realitatea bugetară. "Mesajul dumneavoastră ascunde un subton îngrijorător în care Educaţia este unul dintre ministerele pierzătoare la distribuţia bugetului, procentul de fonduri alocate fiind, aşa cum se prefigurează din execuţia bugetară pentru anul 2015,  sub cel din anul bugetar precedent. Nu am înţeles acest dublu mesaj, pentru că nu pot înţelege cum într-o perioadă în care principalele organisme financiare apreciază creşterea economică a României, Educaţia rămâne din nou printre codaşe. Un guvern tehnocrat ar fi trebuit să pună accent exact pe acest palier. Cum putem construi o Românie aşa cum ne-o dorim, dacă nu avem bani de cercetare, de burse doctorale, de salarii pentru profesori şi investiţii în infrastructura precară din învăţământ? Cum putem avansa în ierarhiile internaţionale universitare, când banii pentru tinerii cercetători ”sunt prioritari”, dar lipsesc cu desăvârşire?! Cum putem atrage tinerii către studiu, profesorii către catedre, când principala lor grijă rămâne subzistenţa cotidiană?", se arată în scrisoarea deschisă a FSLI. 

Mai departe, reprezentanţii profesorilor spun că  "România trebuie să-şi schimbe filozofia în ceea ce priveşte finanţarea Educaţiei, acest domeniu are nevoie de o creştere constantă, sustenabilă, e adevărat, dar de o sporire a veniturilor şi aşa modeste, nu de experimente neoliberale care presupun costuri pentru viitoarele generaţii". 

Profesorii mai atrag atenţia că a da Educaţiei bani doar pentru subzistenţă şi a întări instituţiile coercitive "poate fi un semnal bun pentru un stat care se teme de o eventuală eşuare, nu pentru un stat care îşi doreşte să facă paşi în eliminarea inegalităţilor faţă de alte state europene."

Scrisoare Deschisă FSLI

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite