Subiecte Evaluare Naţională de la clasa a VI-a. Peste 188.000 de elevi au susţinut testul la Matematică şi Ştiinţe
0Elevii din clasele a VI-a au susţinut, miercuri, Evaluarea Naţională la Matematică şi Ştiinţe. Testul a fost unul complet, ce a pus accent atât pe logică, cât şi pe informaţie şi pe calcule, similar cu modelele internaţionale PISA, sunt de părere profesorii de profil.
„Subiectele au fost interesante atât pentru copii, cât şi pentru părinţi sau chiar bunici. Tratează aspecte elementare, de cultură generală în fond. Se pune accent pe logică, după modelul testelor din străinătate”, consideră Alexandru Constantinescu, directorul Colegiului Naţional „Spiru Haret”, din Capitală.
Mai exact, elevii au avut de rezolvat, în 60 de minute, un număr de 15 cerinţe care testau cunoştinţele acumulate la trei discipline: Matematică, Fizică şi Biologie. Elevii au susţinut evaluarea în clasele în care învaţă, dar au avut două tipuri de subiecte, astfel încât să nu copieze de la colegul de bancă.
Ministrul Educaţiei a atras însă atenţia că relevanţa acestor teste este discutabilă, deoarece nu se pliază după modul în care se învaţă la clasă. „Am constatat că deşi predarea se face disciplinar, subiectele sunt interdisciplinare. Astfel, elevii sunt puşi pentru prima dată în faţa unui astfel de tip de subiecte. Cu toate acestea, evaluările acestea sunt binevenite”, a comentat ieri Sorin Cîmpeanu.
Testele sunt similare celor internaţionale de tip PISA, la care România se situează pe penultimul loc, astfel încât este de preferat o acomodare a elevilor cu tipul de enunţ, pentru a şti exact ce au de făcut atunci când primesc subiectele, a adăugat şi profesorul Alexandru Constantinescu.
Testarea la Limbă şi Comunicare
Peste 188.000 de elevi de clasa a VI-a au susţinut marţi prima probă, de asemenea interdisciplinară, la Limbă şi Comunicare. Testul a combinat cunoştinţele de Limba Română cu cele de la o limbă străină: engleză, franceză, maghiară, germană, spaniolă, sârbă, slovacă, italiană sau romani.
În cele 60 de minute cât au avut la dispoziţie, jumătate dintre elevi au avut de răspuns la 10 cerinţe pornind de la două texte despre filmul Disney „Frozen/Regatul de gheaţă“, iar cealaltă jumătate, care a primit varianta a doua a testului, a primit tot 10 cerinţe, dar din două articole despre amintirile din copilărie despre sărbătoarea Crăciunului.
Profesoara Doina Popescu, care predă limba română la gimnaziu, spune că, în general, elevii din mediul urban se descurcă bine la aceste teste, însă problema este în mediul rural, unde elevilor nu le este la fel de simplu să înveţe o limbă străină.
„Copiilor li s-a părut uşor, însă ca să poţi rezolva acest test trebuie să stăpâneşti bine o limbă străină, ceea ce este mult mai uşor pentru elevii de la un liceu din centrul Bucureştiului. Dar ce facem cu elevii din mediul rural care nu au aceleaşi posibilităţi?“, atrage atenţia profesoara.
Potrivit metodologiei, rezultatele de la aceste evaluări nu sunt publicate în catalog, în schimb, Ministerul Educaţiei întocmeşte un raport anual foarte detaliat care arată, concret, unde sunt problemele la nivel naţional. De pildă, raportul de anul trecut la proba de Limbă şi Comunicare, arată că doar 14,7% din respondenţi greşesc răspunsurile la teste, iar 3,1% din elevi nu dau niciun răspuns.
Evaluare Naţională clasa a VI-a Matematică şi Ştiinţe Test 1