Mii de profesori cu note sub 5 vor ajunge la catedră şi anul acesta

Mii
de profesori cu note sub 5 vor ajunge 
la catedră şi anul acesta

Mii de profesori cu note sub 5 vor ajunge la catedră şi anul acesta

47% din candidaţii de la concursul de Titularizare 2017 au obţinut note peste 7 sau egale cu 7, aceasta fiind nota minimă în baza căreia profesorii se pot angaja pe perioadă nedeterminată în învăţământul preuniversitar, potrivit rezultatelor finale afişate marţi de Ministerul Educaţiei. Acestea mai subliniază o realitate cutremurătoare: aproape 11.000 de dascăli vor profesa în calitate de suplinitori, chiar dacă au luat note între 1.00 şi 6,99.

Ştiri pe aceeaşi temă

Motivul? În România este o criză acută de profesori, determinată de salariile mici din învăţământ, sistemul inaccesibil pentru profesorii noi care vor un loc de muncă stabil şi de programa şcolară învechită, afirmă specialiştii în Educaţie.

33,07% din candidaţi au note între 5 şi 6,99

Concret, după rezolvarea contestaţiilor la examenul de Titularizare, situaţia finală a notelor arată în felul următor următor: 118 candidaţi (0,57%) au obţinut nota 10, 9.772 de candidaţi au obţinut note între 7 şi 9,99 (47,06%), iar 6.876 de candidaţi au fost evaluaţi cu note între 5 şi 6,99.  Nu mai puţin de 4.006 dascăli au obţinut note între 1 şi 4,99.

În faţa acestor rezultate, experţii în Educaţie susţin că acei profesori care au luat note foarte mici la examenul de Titularizare nu ar trebui să ajungă la catedră. „Oricât de greu ar fi de acceptat, trebuie să realizăm faptul că acestor profesori suplinitori, care chiar dacă sunt de un nivel inferior, li se va permite să predea copiilor. În aceste condiţii, nu înţeleg de ce ne mai mirăm de calitatea slabă a învăţământului românesc“, este de părere Dana Alexe, preşedintele Centrului pentru Politici Educaţionale. La rândul lui, Ştefan Vlaston, preşedintele asociaţiei „EDU CER“, susţine că nu putem avea pretenţia de a îmbunătăţi calitatea învăţământului din România, până nu ne asigurăm că cei care îi modelează pe şcolari au o expertiză propice. „Ei nu sunt pregătiţi pentru această vocaţie. Cei care au fost evaluaţi cu note mici sunt persoane care şi-au încercat şansa în alte domenii, însă nu au reuşit. Prin urmare, aceştia s-au reprofilat către un domeniu unde expertiza nu este luată în considerare pe cât ar trebui“, a subliniat Ştefan Vlaston.

România nu are suficient de mulţi profesori

În continuare, specialiştii din Învăţământ explică şi care sunt principalele cauze ale acestui eşec. Printre acestea se numără lipsa de cadre didactice pentru a satisface nevoile elevilor, salariile mici din învăţământ cât, şi rigiditatea sistemului. „Din păcate, sistemul de învăţământ suferă de o criză acută de cadre didactice, de aceea se permite integrarea în învăţământ chiar şi a dascălilor de o calitate inferioară. În plus, trebuie să avem în vedere şi că profesorii reprezintă una dintre categoriile cele mai dezavantajate din punct de vedere al salarizării. Nu în ultimul rând, este necesar să luăm în discuţie şi procedura prin care îţi este permis să obţii un post stabil în învăţământ. Nu este o noutate chestiunea inaccesibilităţii unui profesor nou-venit în sistem pentru a ocupa un loc de titular“, explică Dana Alexe.

citeste totul despre: