Educaţia pentru generaţiile viitorului

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Echipa de profesori Shakespeare School la conferinţa naţională a profesorilor de limba engleză. În centru, Marilena Chirculete (în rosu).
Echipa de profesori Shakespeare School la conferinţa naţională a profesorilor de limba engleză. În centru, Marilena Chirculete (în rosu).

V-am mai vorbit despre conceptul de „edutainment” şi cât de uşor asimilează copiii atunci când învaţă cu placere, prin activităţi interactive şi jocuri. Astăzi vreau să vă prezint un alt principiu pe baza căruia am creat propria noastră metodă de predare.

Pentru că îmi doresc ca tot mai mulţi dascăli şi formatori din România să depăşească modul clasic de predare, am împărtăşit modul nostru de lucru cu profesorii din întreaga ţară, în cadrul conferinţei Fischer, conferinţa naţională a profesorilor de limba engleză.

Pentru ca elevii să îşi dorească să înveţe, informaţia nu trebuie transmisă în mod standard, ci adaptată pentru fiecare elev în parte, ţinându-se cont de capacităţile şi aptitudinile lui. Aceasta este esenţa uneia dintre cele mai interesante teorii care merită toată atenţia dascălilor şi formatorilor: Teoria Inteligenţelor Multiple, dezvoltată de profesorul Howard Gardner de la Universitatea Harvard.

Inteligenţa, ca rezultat al unor procese de acumulare, analiză, combinare, comparare a unor informaţii şi modul în care le folosim în context pentru depăşirea unor probleme, poate fi, de fapt, structurata în mai multe tipuri de inteligenţă. Cele 8 tipuri conturate de Howard Gardner sunt: inteligenta verbală, logico-matematică, vizuală, muzicală, existenţiala, naturalistă, kinestezică şi personală – intrapersonală şi interpersonală.

De fapt, Howard Gardner, ne transmite că fiecare dintre noi reacţionează mai bine la anumiţi stimuli şi învăţarea se realizează mai uşor dacă se ţine cont de inteligenţele cu care am fost înzestraţi. Oamenii au două sau trei tipuri de inteligentă predominante, iar descoperirea lor le poate facilita învăţarea pe parcursul vieţii. De exemplu, pentru un om înzestrat cu inteligenţă muzicală şi vizuală, noţiunile noi vor fi cel mai bine asimilate prin sunete şi imagini, ceea ce înseamnă că poate învăţa cu uşurinţă o limbă străină din cântece sau îşi va însuşi foarte multe informaţii vizionând  filme documentare.

Aşadar, diferenţele dintre noi pot fi valorificate şi educaţia viitorului trece de la standardizare la adaptare. Acesta este mesajul pe care l-a transmis la conferinţa Fischer colega mea, Marilena Chirculete, expert în educaţie şi profesor Shakespeare School, unde folosim de 10 ani cu succes această adaptare la aptitudinile cursanţilor.

Tocmai pentru a-i stimula pe cursanţi în funcţie de aptitudinile lor, credem că trebuie să folosim o mare varietate de resurse video şi audio, jocuri de rol şi de mişcare, ca să le oferim calea cea mai rapidă şi uşoară spre învăţare. Pe lângă învăţarea limbii engleze, prin jocurile de învăţare, simple pentru copii sau mai complexe pentru adolescenţi şi tineri, cursanţii prind mai multă încredere în ei, descoperă cum să fie o echipă şi prind curaj să vorbească în public şi să îşi exprime ideile.

Marilena Chirculete a animat întreaga sală cu profesori cu experienţă, dar deschişi la noi, ce au primit cu bucurie ideile noastre despre modul ideal de predare. „Este important să nu stigmatizăm greşelile şi să le considerăm o oportunitate de învăţare. Încercam să punem fiecare elev în situaţia ideală de învăţare pentru a-i spori stima de sine şi a-l face să interacţioneze cu succes atât cu colegii, cât şi cu profesorul. Adaptându-ne metodă de predare, creăm un mediu în care cursanţii îşi doresc să înveţe şi se simt încurajaţi să o facă.”, le-a spus Marilena profesorilor printr-o prezentare interactivă, aşa cum ar trebui să fie şi orele de curs.

Ce înseamnă de fapt această nouă abordarea a predării? Înseamnă să nu fi numai profesor, să fii un formator care îi acordă mai multă atenţie elevului şi modului în care el îşi însuşeşte informaţia transmisă decât informaţiei în sine şi mai ales, înseamnă să stimulezi elevii să îşi dorească să înveţe, prin motivare constantă şi adaptată nevoilor lor.

Pentru mai multe detalii despre metoda Shakespeare School de predare a limbii engleze, mă puteţi contacta aici sau la numerele de telefon pe care le găsiţi pe site-ul nostru, www.shakespeare-school.ro. Curând începem un nou an de cursuri de engleză, aşa că îi aşteptăm pe copiii şi tinerii care vor să înveţe cu plăcere să ne cunoaştem şi să descopere cât de uşor reţin atunci când orele sunt adaptate în funcţie de talentele lor native.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite