Concursul pentru directori de şcoli. Cum vor fi departajaţi candidaţii în cazul egalităţii de punctaj

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cu doar două săptămâni înainte de finalizarea concursului, în unele unităţi de învăţământ este încă bătaie pe fotoliul de director. Situaţia devine şi mai încordată cu cât unii candidaţii au şi acelaşi punctaj. Experţii spun însă că departajarea se face pe criterii clare.

La şcolile centrale din Bucureşti, concurenţa este acerbă. Sunt unităţi unde se bat şi câte trei - patru dascăli pe fotoliul de director. Acesta e cazul Liceului Teoretic „C.A Rosetti”, unde trei foşti directori au intrat în proba CV-ului şi a interviului.

Este vorba de profesorii Georgeta Cicea, Dan Ciupercă şi Ştefana Gheorghiu, doar că cea din urmă a fost respinsă la prezentarea ofertei manageriale. Ceilalţi doi în schimb, au promovat cu acelaşi punctaj total, 131

Pe de altă parte nici profesoara Ştefana Gheorghiu nu a pierdut definitiv cursa având în vedere că poate contesta rezultatul.

„Situaţia este cea care se vede (pe site-ul ISMB, n.r), urmează o perioadă de contestaţie după 17 noiembrie. Toţi sunt foşti directori şi toţi îşi doresc să fie din nou”, a declarat actualul director al Liceului Teoretic „C.A. Rosetti”, Camelia Fercu.

Posturile rămase vacante, ocupate prin detaşare

Pe de altă parte, sunt şi unităţi de învăţământ în care au fost respinşi ambii candidaţi la funcţia de director, cum este cazul Colegiului Naţional „Spiru Haret”. În acest caz, potrivit metodologiei, dacă nu există un alt candidat admis, funcţia rămâne vacantă şi va fi ocupată prin detaşare, doar că, potrivit reprezentanţilor Ministerului Educaţiei, pe aceste locuri nu vor putea fi detaşaţi directorul care a fost în funcţie la finalizarea concursului sau candidaţii care au intrat în concurs, dar au fost respinşi.

 

Acelaşi candidat, admis la un liceu, respins la altul

Cele două licee de mai sus relevă şi o altă situaţie specială, aceea că acelaşi profesor care a candidat pentru aceeaşi funcţie la două sau mai multe unităţi de învăţământ poate fi admis la unul, dar respins la celălalt. Astfel, profesorul Dan Ciupercă, care a candidat pentru funcţia de director şi la Liceul Teoretic „C.A. Rosetti”, şi la Colegiul Naţional „Spiru Haret”, a obţinut 48,5 de puncte la proba de prezentare a ofertei manageriale pentru „Rosetti”, fiind admis cu un punctaj total de 131, dar a picat aceeaşi probă la „Spiru Haret”, aici obţinând doar 29 de puncte.

„Asta pentru că probabil oferta managerială pentru Colegiul „Spiru Haret” nu s-a pliat necesităţilor şi problemelor specifice liceului. Când prezinţi o ofertă managerială trebuie să ţii cont de specificul unităţii de învăţământ”, au explicat reprezentanţii Ministerului Educaţiei.

„Criterii clare şi transparente”

   

Directorea Şcolii generale „Ferdinand I” care a candidat pentru un nou mandat, Violeta Dascălu, consideră că criteriile Ministerului Educaţiei, din metodologia de concurs, sunt clare, iar toată evaluarea este transparentă, astfel încât nu este loc de neînţelegeri.

„Are câştig de cauză candidatul care dovedeşte prin CV-ul său şi prin documentele pe care le are că a făcut lucruri. Evaluarea este complexă, este luat în calcul fiecare element. Se punctează studiile postuniversitare, de exemplu. Dacă nu ai dovada actului că ai făcut studii postuniversitare, nu poţi primi punctaj. Lucrurile sunt limpezi. La fel, dacă nu ai fost coordonator de proiect, nu ai certificare de mentor, evaluator, nu ai cum să fii punctat”, explică directorul.

Singura probă care poate fi contestată este proba interviului, respectiv oferta managerială.

Cum se face departajarea

Potrivit metodologiei de concurs, este declarat „promovat” la concurs candidatul „admis” care a obţinut cel mai mare punctaj total. În cazul egalităţii de punctaj, în schimb, este declarat „promovat” candidatul care a realizat cel mai mare punctaj la proba scrisă.

Dacă şi în această situaţie egalitatea se păstrează, pentru unităţile de învăţământ cu filiera tehnologică, este declarat „promovat” candidatul care este de specialitate: inginer, economist, medic etc., după caz, iar la filiera vocaţională, cel care are specialitatea corespunzătoare profilului predominant al unităţii de învăţământ, iar pentru celelalte unităţi de învăţământ este declarat „promovat” candidatul care a realizat cel mai mare punctaj la proba de interviu. Dacă şi în această situaţie egalitatea se păstrează, este declarat „promovat” candidatul care a realizat cel mai mare punctaj la proba de evaluare a curriculumului vitae.

    

Criteriile de departajare

image
evaluare oferta manageriala
image

Calendarul concursului

17 octombrie – 17 noiembrie – Interviul şi evaluarea CV–ului;

18 noiembrie – Afişarea rezultatelor concursului;

21–23 noiembrie – Depunerea contestaţiilor;

24 noiembrie – 9 decembrie 2016 – Afişarea rezultatelor finale;

16 decembrie  2016 – Validarea în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar a rezultatelor

finale şi transmiterea acestora la minister.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite