Paris Air Show, cea mai mare expoziţie de avioane şi aeronautică, se va deschide luni, 15 iunie. Ce noutăţi aduc expozanţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

A 51-a ediţie a salonului aeronautic de la LeBourget, International Paris Air Show (15-21 iunie), care rămâne târgul aeronautic cel mai important din lume, se anunţă foarte interesantă. „Organizatorii anunţă un număr record de participanţi: 2.260 de expozanţi venind din 47 de ţări“, a transmis pentru „Adevărul“, într-un comunicat, Cordula Barzantny, specialistă în afaceri aero-spaţiale la Toulouse Business School.

„Noutăţile care vor fi prezentate sunt în general ţinute secret de către constructorii de avioane, dar există multe aşteptări în ceea ce priveşte domeniul militar – mai ales ca urmare a conflictelor din Orientul Mijlociu dar şi pentru că se manifestă, cam peste tot în lume, o nevoie de reînnoire a echipamentului“, arată Cordula Barzantny.

Se vorbeşte, spre exemplu, de francezul Rafale, de aparatele americane “Textron Scorpion” şi “P8 Poseidon”, de avionul de vânătoare chino-pachistanez JF-17, dar şi de e-fan, de elicopterul H160, de drone…

O nouă rundă în competiţia Boeing-Airbus

Dincolo de competiţia tradiţională de anunţuri de semnături de contracte “Airbus VS Boeing”, se constată apariţia şi dezvoltarea unor noi actori. Franţa şi Statele Unite rămân, fără îndoială, ţările având poziţiile cele mai importante, dar îi putem cita pe constructorii de avioane din Rusia şi din China, ca şi pe brazilianul Embraer, sau pe canadianul Bombardier ca fiind actori foarte prezenţi pe pieţele civile şi militare.

Cu câteva luni înainte de conferinţa COP21 privind schimbările climatice, Paris Air Show se va concentra asupra mediului. Târgul este o oportunitate de a vedea ce fac producătorii în acest domeniu.

Multe întâlniri şi discuţii pe această temă vor scoate în evidenţă eforturile de cercetare şi inovaţie ale actorilor din sector: avionul electric, reducerea emisiilor de CO2 prin intermediul motoarelor mai puţin poluante, mai puţin zgomotoase, mai sofisticate.

Factorul uman, din nou în centrul preocupărilor

În urma accidentelor recente, mai ales a tragediei cu zborul 4U9525 Germanwings, factorul uman revine în centrul preocupărilor, punându-se întrebarea cum să facem zborurile mai sigure.

Astăzi, datorită noilor tehnologii, suntem în măsură să controlăm un avion de la distanţă, de la sol. Însă astfel pot apărea alte riscuri, deoarece unele persoane (hackeri, terorişti etc.) pot utiliza aceste tehnologii în scopuri rău intenţionate.

Acest subiect va fi cu siguranţă în centrul dezbaterilor şi conferinţelor salonului, permiţând diferiţilor actori din industrie (producători, ingineri, puteri politice, cercetători), să discute probleme legate de securitate şimai ales de securitatea cibernetică, anticipează Cordula Barzantny.

Provocări şi aşteptări pentu viitorii maeştri ai aerului

„În acest domeniu high-tech şi foarte competitiv, este necesar să continuăm să ridicăm gradul de conştientizare a publicului faţă de temele enunţate.
Este, de altfel, una dintre misiunile programul Aerospace MBA de la Toulouse Business School:  formând viitorii lideri ai sectorului din întreaga lume, îi sensibilizăm cu privire la aceste provocări, la aşteptările şi evoluţiile industriei aeronautice şi spaţiale“, a încheiat specialista.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite