Opt autostrăzi şi trei noi linii de metrou, incluse în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un draft al Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), discutat vineri la Cotroceni de preşedintele Iohannis şi mai mulţi membri ai guvernului, obţinut de G4Media, cuprinde mai multe investiţii în lucrări publice, printre care şi autostrăzi şi noi linii de metrou.

Cea mai mare parte a draftului PNRR, obţinut de G4Media, detaliază obiectivele de investiţii în mari lucrări publice, dar şi în sprijinirea sectorului privat.

Investiţiile sunt împărţite pe trei piloni principali:

Pilonul 1: 21,4 mld. euro – Investiţii în infrastructură şi în eficienţa energetică

Pilonul 2: 6,5 mld. euro – Servicii publice, dezvoltare urbană şi patrimoniu (educaţie, sănătate, mobilitate urbană, regenerare urbană)

Pilonul 3: 5,085 mld euro – Competitivitate economică, digitalizare şi rezilienţă

Investiţii de 9,27 miliarde euro în transport: rutier, feroviar, metrou

Rutier:

– 416,18 km de autostradă şi drumuri expres cu un buget estimat de 3,54 mld. Euro;

– 546,45 km de Variante Ocolitoare şi drumuri de legătură la reţeaua primară cu un buget estimat de 760 mil. Euro;

Obiective majore:

Autostrada Lugoj-Deva (Sector E + rest sector D): 330 milioane euro, 13,5 km

Autostrada de centura Nord Bucureşti: 960 milioane euro, 49,6 km

Autostrada Ploieşti – Buzău: 380 milioane euro, 65 km

Autostrada Buzău – Focşani: 420 milioane euro, 72 km

Autostrada Focşani – Bacău: 640 milioane euro, 109,3 km

Autostrada Bacău – Paşcani + Legătura la Piatra Neamţ: 865 milioane euro, 81,2 km

Autostrada Paşcani – Suceava – Siret: 638 milioane euro, 101,5 km

Autostrada Transilvania (cu Meseş P. Sălaj.-Nuşfalău) + Pachet conectivitate Cluj (Gilău – Apahida): 2,17 miliarde euro, 170,72 km

Feroviar

– 234,47 km de cale ferată modernizată/ electrificată cu un buget estimat de 2,8 mld. Euro;

– 39 unităţi de material rulant achiziţionate cu un buget estimat de 350 mil. Euro;

Metrou

– 11,35 km de magistrală nouă cu un buget estimat de 1,08 mld. Euro;

– 50 unităţi de material rulant achiziţionate cu un buget estimat de 500 mil. Euro;

M4 – Gara de Nord – Progresu: 1,7 miliarde de euro

M6 Linia de metrou 1 Mai – Otopeni (NORD) – 621 miliarde euro

M1: Metrou Cluj-Napoca: un miliard euro

Trenuri Metrou Bucureşti (50 buc.): 500 milioane euro

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite