Noul CEO al Heidi: Consumatorul va plăti mai mult pentru ciocolată. Preţul la cacao a crescut cu 30-40%

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Preţul unei tablete de ciocolată a crescut în ultimii 2-3 ani cu aproximativ 10-15% FOTO Shutterstock
Preţul unei tablete de ciocolată a crescut în ultimii 2-3 ani cu aproximativ 10-15% FOTO Shutterstock

Franco del Fabbro, italianul care la începutul acestei luni a preluat conducerea Heidi Chocolat, susţine că principala provocare a momentului o constituie preţul în creştere la cacao, ceea ce a făcut ca o tabletă de ciocolată să fie mai scumpă astăzi cu până la 15% faţă de acum 2-3 ani.

Acesta susţine că cele mai competitive pieţe pentru producătorii de ciocolată sunt în acest moment cele din vestul Europei, printre care se remarcă Germania.

În ţări precum România consumul este sub media din Europa de Vest, deci pe lângă competiţia cu alte branduri există şi provocarea de creştere a consumului, strâns legată de puterea de cumpărare. Dacă ne uităm la consumul de ciocolată din România sau din Bulgaria, unde am lucrat timp de 4 ani, comparativ cu 10-15 ani în urmă, este cu mult mai mare şi cred că va continua să crească pe măsură ce oamenii vor câştiga mai mulţi bani”, explică del Fabbro.

În opinia sa, principala provocare pe termen mediu o reprezintă preţul la cacao, aflat pe un trend ascendent. Dacă în 2013 cacao era mai scumpă cu 30-40%, acest procentaj se va menţine şi pentru acest an. “Nu îmi place să afirm asta, însă consumatorul se va vedea nevoit să plătească un preţ mai mare pentru o tabletă de ciocolată. Am putea apela la diferite căi pentru a absorbi o parte din aceste costuri, însă cu impact asupra calităţii, iar consumatorul nu cred că va aprecia acest lucru”, spune CEO-ul Heidi.

Citeşte pe wall-street.ro continarea articolului 

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite