Mai multe biciclete, mai multe riscuri pentru şoferi: cât de utilă ar fi RCA pentru biciclişti?
0
O distanţă laterală de aproximativ un metru faţă de biciclistul depăşit în trafic poate părea prea mult, mai ales că în legislaţia din România cu privire la circulaţia pe drumurile publice nu este prevăzuta o distanţă minimă între vehicule, dar ar putea salva viaţa cuiva ori, de asemenea, preveni un necaz de proporţii pentru tine pe termen lung.
Cele mai multe natiuni din Uniunea Europeana, asa cum se intampla si in Statele Unite ale Americii, au prevederi speciale in legislatia rutiera interna cu privire la depasirea in trafic a biciclistilor. Incalca legea si ai putea obtine o amenda consistenta, care va influenta si valoarea primei de asigurare de raspundere civila auto (echivalentul la RCA in Romania). Mai rau, ai putea rani grav sau ucide un biciclist, scrie Insure.com.
Nerespectarea normelor privind circulatia bicicletelor se sanctioneaza cu amenda prevazuta in clasa a III-a de sanctiuni (6-8 puncte amenda).
"Mersul pe bicicleta va creste foarte mult in perioada urmatoare si vom vedea din ce in ce mai multi biciclisti pe sosea. Din pacate, raportat la calitatea infrastructurii de la noi, acest lucru va insemna si o crestere foarte mare a riscurilor, atat pentru soferi cat si pentru biciclisti. Discutam de o crestere a riscurilor acoperite de polita RCA (in special vatamarile corporale si daunele morale), riscurile de accident dar si riscurile de raspundere civila ale persoanelor fizice pentru ca si biciclistii pot fi vinovati in caz de accident", apreciaza Victor Sraer, managing partner Otto Broker.