Flight Refund: Femeile se implică în obţinerea despăgubirilor, dar bărbaţii se ocupă de procedura completă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Zborurile întârziate au fost reluate

Femeile sunt mai interesate de modalităţile prin care pot primi compensaţii pentru zborurile anulate sau întârziate, însă bărbaţii sunt cei care înregistrează efectiv plângerea pe site, arată datele Flight Refund, companie specializată în obţinerea despăgubirilor pentru pasageri.

În privinţa vârstei, călătorii între 35-45 de ani sunt mai conştienţi de drepturile lor, dar sunt mai puţin atenţi la condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească pentru a primi compensaţii.

Procesul de solicitare a compensaţiei cu ajutorul Flight Refund este foarte simplu: pasagerul îşi înregistrează cererea pe site-ul companiei (https://flight-refund.eu/ro/inregistrati/) şi prezintă toate informaţiile despre zborurile anulate sau întârziate. Potrivit companiei, bărbaţii au mai multă răbdare şi completează formularul în întregime, deşi de cele mai multe ori femeile se interesează de procedură. 

Plângerile valabile trebuie să îndeplinească mai multe condiţii: întârzierea trebuie să fie de minim trei ore, iar oraşul de plecare sau de sosire să fie în Uniunea Europeană. Flight Refund verifică cererea şi analizează responsabilitatea companiei. Rezultatul investigării este comunicat clientului în urmăroarele 3 zile, iar dacă cererea este acceptată, clientul nu are altceva de făcut decât să aştepte. Cazurile care trec în faza următoare, prezintă o rată de succes de 98%. Flight Refund percepe un fee de succes standard, chiar şi în cazurile în care se ajunge la un proces costisitor.

România se clasează pe locul patru în Europa Centrală şi de Est la anularea sau întârzierea zborurilor. Primele trei locuri sunt ocupate de Polonia cu 2.128 de zboruri cu probleme din totalul de 217.875, Ungaria cu 835 zboruri anulate sau intarziate din cele 116.624 şi Cehia cu 1246 zboruri cu probleme din 249.457 curse înregistrate.

Indiferent de numărul curselor sau incidentelor, călătorii din această regiune nu cunosc faptul că, potrivit Regulamentului European 261/2004 sunt îndreptăţiţi să primească din partea companiei aeriene o compensaţie de până la 600 de euro pentru zborurile efectuate în ultimii 3 ani. Mai mult, procentul celor care ştiu că pot apela la firme specializate pentru a-şi recupera banii într-un termen rezonabil este mai mic de 1%, ceea ce înseamnă că cei care au dreptul la despăgubiri au pierdut circa 22 milioane de euro.

„Cu toţii cunoaştem calvarul pasagerului care află, în timp ce aşteaptă în aeroport, de întârzierea sau anularea zborului. În cele mai multe cazuri, situaţia nu poate fi remediată în timp util. Majoritatea zborurilor conexe sunt deja rezervate, iar opţiunea unui zbor alternativ va întârzia călătoria cu încă două sau trei zile, ceea ce determină apariţia mai multor situaţii neplăcute pentru călători: pierderea unor zile de concediu sau costuri suplimentare pentru întoarcerea acasă. În astfel de cazuri recomandăm pasagerilor ca timpul petrecut în aeroport să fie folosit pentru înregistrarea cazului de despăgubire”, a declarat Anikó Bolyó, General Manager Flight Refund.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite