Fermierii români pornesc în cucerirea magazinelor. Retailerii: Aşteptaţi-vă la o căsnicie din interes, nu din pasiune!
0Peste 200 de fermieri din sudul ţării au început în luna iunie să livreze legume proaspete în magazinele a trei mari retaileri, cantitatea urmând să ajungă la 10.000 de tone până la finalul anului. Acesta este însă primul pas pe un drum pe care agricultorii din alte ţări europene l-au parcurs deja în urmă cu “100 de ani”.
“Nu este simplu să intri într-o reţea mare de magazine. Vreau să vă aşteptaţi de la noi la o căsătorie din interes, nu din pasiune. Rafturile din magazine nu sunt din elastic, trebuie să aducem produsele care se cer, nu putem ţine rafturile goale. Avem nevoie de cantităţi exact în momentul comenzii. Există un val în Uniunea Europeană în care se cer legume neuniforme, sper ca această idee să ajungă şi la noi. În acest moment se doresc legumele calibrate pentru că oamenii întind mâna după ceva frumos. Ne-am întâlnit cu situaţii în care am comandat mere de la Botoşani şi după două livrări ne-am oprit pentru că, din cauza vremii, nu aveau cum să încarce camioanele. Tindem însă spre modelul polonez, unde 90% din produse sunt locale”, afirmă Delia Nica, directorul executiv al Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România.
Produsele fermierilor din bazinele legumicole Vidra, Izbiceni, Dracea, Nuci, Lunguleţu, Gheorghe Doja şi Măriuţa ajung în prezent în magazinele retailerilor Kaufland, Auchan şi Cora. Mai mult, din preţul final 95-98% ajunge la fermier, spun iniţiatorii programului.