Europarlamentarul român Siegfried Mureşan, membru în comisia de anchetă privind cazul Volkswagen

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Europarlamentarul român Siegfried Mureşan susţine că produsele fabricate în Uniunea Europeană trebuie să-şi păstreze în continuare cele mai înalte cote de încredere în rândul consumatorilor FOTO Eduard Enea
Europarlamentarul român Siegfried Mureşan susţine că produsele fabricate în Uniunea Europeană trebuie să-şi păstreze în continuare cele mai înalte cote de încredere în rândul consumatorilor FOTO Eduard Enea

Europarlamentarul român Siegfried Mureşan a fost numit membru supleant în Comisia europarlamentară de anchetă privind măsurarea emisiilor în sectorul autovehiculelor, cea care investighează cazul Volkswagen la nivelul Parlamentului European.

„Vrem să investigăm care au fost neregulile şi să aflăm cine sunt cei responsabili. Consumatorii au în continuare întrebări, iar noi trebuie să le furnizăm răspunsuri. Vrem ca produsele fabricate în Uniunea Europeană să-şi păstreze în continuare cele mai înalte cote de încredere în rândul consumatorilor. Uniunea Europeană trebuie să arate din nou că este un model global în materie de transparenţă“, a scris Mureşan într-un mesaj pe Facebook.

Grupul german Volkswagen a anunţat că nu există temei pentru a replica în Europa acelaşi program de compensaţii pe care îl oferă şoferilor din SUA afectaţi de scandalul emisiilor, respingând astfel o solicitare a comisarului european pentru Industrie, transmite Reuters. 

Americanii primesc câte o mie de dolari pentru maşinile cu motoare care manipulează emisiilor. În SUA au fost vândute în jur de 600.000 de autoturisme cu probleme, însă în Europa au fost comercializate 8,5 milioane. În total, la nivel mondial nemţii cu pus în circulaţie 11 milioane de autovehicule cu motoare care trişează în privinţa emisiilor.

Constructorul german a anunţat că americanii primesc compensaţii pentru că în America de Nord încă nu a ajuns la un acord cu instituţiile de reglementare despre cum să repare maşinile, ceea ce înseamnă că şoferii de peste Ocean trebuie să aştepte mai mult până la repararea autoturismelor, potrivit sursei citate.

Numai că nici în Europa Volkswagen nu a ajuns la niciun acord. Conducerea grupului german anunţase că reparaţiile vor demara din ianuarie 2016, dar Volkswagen nici măcar nu a prezentat public planurile de reparaţii. Şoferii afectaţi nu ştiu nici acum dacă reparaţia va duce la scăderea performanţelor motorului sau la creşterea consumului de carburant.

Elzbieta Bienkowska, comisarul european pentru Industrie, i-a scris lui Matthias Mueller – directorul general al grupului Volkswagen – o scrisoare în care cerea planurile pentru reparaţii, dar şi compensaţii pentru şoferii europeni afectaţi de problemă.

„ În Europa ne concentrăm pe reparaţii şi service“, a anunţat Volkswagen într-un comunicat dat publicităţii joi, după o întâlnire dintre Mueller şi Bienkowska desfăşurată la Bruxelles. „Situaţia din SUA şi Canada nu este în mod automat comparabilă cu alte state din lume“, se mai arată în anunţ. „Astfel, această acţiune (schema de compensare – n.r.) pur şi simplu nu poate fi implementată în alte pieţe“, se mai precizează în comunicat.

Comisia Europeană a dat, la rândul său, un comunicat separat, în care subliniază din nou că a cerut grupului german să acorde „compensaţii adecvate“ consumatorilor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite