Cum ducem mai departe faima României
0
România nu este o ţară lăsată în urmă în context european, cum adesea se spune. România a evoluat incredibil de mult în ultimii 29 de ani şi este pe care să preia preşedinţia Consiliului Uniunii, un loc prestigios şi pe care îl merită.
Această realizare se sprijină şi pe dezvoltarea economică a României unde o componentă importantă a fost şi este capitalul străin. Acesta nici nu este chiar aşa de străin pentru că 90% din investiţiile străine vin din alte ţări membre ale Uniunii Europene, partenerii şi aliaţii noştri.
Dar ce înseamnă o piaţă internă comună? Faptul că nu are importanţă cine aduce banii şi din ce ţară a Uniunii Europene vin aceştia. Acest lucru este în beneficiul tuturor. Pentru ţară contează aportul de capital, completat cu transferul de competenţe, standarde de calitate, inventivitate şi creativitate. Deschiderea pieţei a însemnat şi că milioane de români au putut să lucreze în alte ţări. Acest fenomen a creat atât oportunităţi cât şi probleme. România are astăzi un potenţial bazin de forţă de muncă cu experienţă în cele mai dezvoltate ţări ale lumii şi pe care îl poate aduce înapoi. Îl poate aduce înapoi şi prin mai multe investiţii străine care să crească gradul de sofisticare al economiei.

Desigur, pentru a facilita dezvoltarea investiţiilor străine în ţara noastră este nevoie de un cadru fiscal stabil şi de predictibilitate financiară (fiscal-bugetară) şi nu în ultimul rând de cerinţa ca legile să fie făcute cu transparenţă şi prudenţă pentru a putea anticipa efectele lor.
Ar trebui să ne gândim la cum să găsim aliaţi în Europa şi în afara ei, să luăm iniţiativa în atragerea de fonduri şi să realizăm proiecte cât mai mari şi cât mai inovative. Există domenii în care iscusinţa şi îndemânarea românilor, creativitatea şi inovaţia sunt unanim recunoscute. Ingineria, IT-ul şi tehnologia, producţia de componente auto şi nu numai, sectorul energetic sunt doar câteva dintre ele. Ele reprezintă motoarele de creştere economică a ţării. Produse fabricate şi create în România de către români duc faima acestei ţări mai departe şi reprezintă un motiv de mândrie.

Dacă ar avea strategii economice regionale de dezvoltare bine gândite, nimic nu ar opri România să se afirme ca lider şi în alte domenii, aşa cum a început să o facă în sectoarele amintite mai sus. Formarea unei administraţii publice eficiente, pe care întreprinzătorii şi investitorii să se poată baza, indiferent de deciziile la nivel central sau politic este esenţială. Este important când investitorii străini se uită la România să vadă că lucrurile sunt clare şi terenul de business este stabil, în special atunci când îşi evaluează opţiunile de investiţie în ţara noastră.
Trebuie să avem în vedere că aceşti investitori străini pot în marea lor majoritate să investească la nivel global oriunde motiv pentru care ei privesc obiectiv felul în care pot să devină eficienţi investind în România, pe termen mediu şi lung.
Valoarea tuturor investiţiilor străine din România se ridică în prezent la 75 de miliarde de euro. Dintre acestea, 90% vin din ţări ale Uniunii Europene şi doar 10% din alte părţi ale lumii. Cele mai multe investiţii vin din ţări ca Germania, Franţa, Austria, Italia sau Olanda. -

Membrii FIC - companii deja prezente în România, au realizat o parte semnificativă a acestor investiţii, iar afacerile de succes ale României sunt o carte de vizită excelentă peste hotare.
Pe măsură ce România devine mai productivă şi mai bogată sunt necesare din ce în ce mai multe investiţii pentru a menţine acest ritm de creştere. Deci haideţi să avem un dialog constructiv, să cooperăm, să atragem investiţii şi să ne facem cunoscuţi în lume. Cum ducem mai departe faima ţării? Prin realizările românilor.