Costul redus al forţei de muncă din industria auto românească este încă atractiv pentru investitori

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În România sunt peste 600 de companii şi circa 203.000 de angajaţi, nivel „departe“ de potenţialul real pe care îl oferă piaţa românească, potrivit lui Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România FOTO Adevărul
În România sunt peste 600 de companii şi circa 203.000 de angajaţi, nivel „departe“ de potenţialul real pe care îl oferă piaţa românească, potrivit lui Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România FOTO Adevărul

Costul forţei de muncă din industria auto din România, cel mai redus la nivelul ţărilor producătoare de automobile, reprezintă în continuare un avantaj pentru investitorii străini pe piaţa locală, a declarat Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România.

„Costul muncii în industria de automobile e de 4,9 euro pe oră. Avem cel mai mic cost al muncii pe salariat de 7.700 de euro pe an. E un argument solid pentru care ar trebui făcute investiţii în România. Din păcate, vom rămâne pe ultimul loc pentru mulţi ani de acum încolo în ceea ce priveşte nivelul de salarizare“, a spus Stroe, potrivit Mediafax.

El a arătat că sunt peste 600 de companii şi circa 203.000 de angajaţi, nivel „departe“ de potenţialul real pe care îl oferă piaţa românească. Anul trecut, cifra de afaceri a sectorului auto din România a fost de 18 miliarde euro, din care fabricarea de componente a fost de 12,6 miliarde euro, reprezentând aproximativ 12% din PIB-ul României.

Constantin Stroe s-a arătat deranjat că, în ciuda programului „Prima maşină“, înmatriculările de maşini vechi sunt de peste şapte ori faţă de cele noi.

„În primele cinci luni din 2015, la o maşină nou înmatriculată, discutăm de 7,3 maşini second-hand. Devine un non-sens să discutăm despre reîmprospătarea parcului naţional, dacă pe de o parte noi punem fonduri să încurajăm vânzările de automobile noi, iar pe de altă parte să intre automobile second hand în România. Nu aşa vom stimula producţia internă a celor doi constructori“, a explicat Stroe, care a precizat că, până în 2021, la nivel mondial se vor produce 106 milioane de autoturisme pe an, faţă de 89 de milioane în 2014.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite