Costul redus al forţei de muncă din industria auto românească este încă atractiv pentru investitori
0
Costul forţei de muncă din industria auto din România, cel mai redus la nivelul ţărilor producătoare de automobile, reprezintă în continuare un avantaj pentru investitorii străini pe piaţa locală, a declarat Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România.
„Costul muncii în industria de automobile e de 4,9 euro pe oră. Avem cel mai mic cost al muncii pe salariat de 7.700 de euro pe an. E un argument solid pentru care ar trebui făcute investiţii în România. Din păcate, vom rămâne pe ultimul loc pentru mulţi ani de acum încolo în ceea ce priveşte nivelul de salarizare“, a spus Stroe, potrivit Mediafax.
El a arătat că sunt peste 600 de companii şi circa 203.000 de angajaţi, nivel „departe“ de potenţialul real pe care îl oferă piaţa românească. Anul trecut, cifra de afaceri a sectorului auto din România a fost de 18 miliarde euro, din care fabricarea de componente a fost de 12,6 miliarde euro, reprezentând aproximativ 12% din PIB-ul României.
Constantin Stroe s-a arătat deranjat că, în ciuda programului „Prima maşină“, înmatriculările de maşini vechi sunt de peste şapte ori faţă de cele noi.
„În primele cinci luni din 2015, la o maşină nou înmatriculată, discutăm de 7,3 maşini second-hand. Devine un non-sens să discutăm despre reîmprospătarea parcului naţional, dacă pe de o parte noi punem fonduri să încurajăm vânzările de automobile noi, iar pe de altă parte să intre automobile second hand în România. Nu aşa vom stimula producţia internă a celor doi constructori“, a explicat Stroe, care a precizat că, până în 2021, la nivel mondial se vor produce 106 milioane de autoturisme pe an, faţă de 89 de milioane în 2014.