Centura Capitalei pe calea ferată: Bucureştenii vor ajunge din Berceni în Gara de Nord în 40 de minute

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Centura feroviară a Bucureştiului va fi folosită pentru transportul a peste 15.000 de călători în fiecare zi pe ruta Gara de Nord- Gara Progresu începând din februarie 2017, în condiţiile în care această reţea feroviară nu a mai fost folosită de peste 10 ani pentru transportul de persoane, a declarat luni ministrul Transporturilor, Sorin Buşe.

„Vorbim despre un proiect de folosirea a centurii feroviare a Bucureştiului, care există în acest moment. Nu este utilizată. Trec 1-2 trenuri pe zi, câteodată 1-2 pe săptămână. Este în condiţie bună şi poate fi folosită pentru a prelua o mare parte din traficul de călători”, a spus Buşe.

Proiectul va fi implementat în trei faze. „În prima fază, care are un timp de implementare de trei luni, vor fi inaugurate linia dintre Gara de Nord şi Gara Progresul şi legătura Gara de Nord - Pantelimon. Aici avem staţii existente care nu sunt în bună condiţie, pentru că nu au fost folosite de 10 ani. Însă proiectul acesta presupune reabilitarea staţiilor”, a completat ministrul Transporturilor.

Prima fază înseamnă inaungurarea unui traseu de 30 de kilometri, cu 16 staţii, din care 9 existente şi 7 noi. Investiţia este de 200.000 de euro şi înseamnă reabilitarea staţiilor. Biletul pentru o călătorie va costa 4,4 lei.

„În funcţie de numărul de călători vom folosi una, două sau trei garnituri legate. Acestea vor putea asigura un trafic de 15.000 de călători pe sens pe zi. Dacă traficul de persoane va fi mai mare, atunci putem folosi garnituri de tren normale şi putem asigura transportul a 30.000 de persoane pe zi, pe sens”, a mai spus ministrul.

Bucureştenii vor ajunge de la Gara Progresu la Gara de Nord în circa 40-45 de minute.

În a doua etapă de implementare a proiectului, care are termen de finalizare sfârşitul anului viitor, va fi realizată conexiunea acestor puncte feroviare cu staţiile de metrou Berceni şi Preciziei. Investiţia în această etapă se va ridica la 5 milioane de euro.

A treia etapă a proiectului va presupune punerea în funcţiune a legăturii Progresu-Bucureşti Nord până în noiembrie 2018, cu o investiţie de 15 milioane de euro.

Licitaţiile pentru faza a doua a Magistralei 5 de metrou, în curând

Ministerul Transporturilor va demara în următoarele zile licitaţiile pentru lotul al doilea, Eroilor-Universitate, al magistralei 5 de metrou, iar proiectul pentru magistrala 6 spre aeroportul Otopeni va fi prezentat în următoarele săptămâni în Guvern, a mai spus Sorin Buşe.

Proiectele au principala menire de a decongestiona traficul din Capitală, prin oferirea de alternative viabile.
„Într-o viziune mai largă este inclus şi lotul 2 al magistralei 5 de metrou pe care dorim să o lansăm în licitaţie în următoarele zile. Viziune în care mai este inclusă şi magistrala 6, pe care o propunem Guvernului spre aprobare în următoarele săptămâni”, a afirmat Buşe.

În prezent, în Capitală sunt realizate lucrări la două tronsoane de metrou - magistrala 5 Drumul Taberei - Eroilor şi magistrala 4 1 Mai - Străuleşti, ambele înregistrând mari întârzieri. Potrivit estimărilor actuale, ambele tronsoane vor fi finalizate anul viitor.
 

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite