Aplicaţia care te ajută să îţi rezolvi amiabil litigiile cu banca

0
Publicat:
Ultima actualizare:
banca alpha bank ghiseu bancar foto Adevarul

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB), instituţie care pune la dispoziţia românilor infrastructura necesară soluţionării amiabile a neȋnţelegerilor cu bănci şi IFN-uri, lansează o aplicaţie online prin care consumatorii pot transmite solicitările de conciliere sau arbitraj. Astfel, procedurile devin mai simple, iar durata procesului de conciliere va fi redusă semnificativ.

„Prin lansarea aplicaţiei, CSALB vine ȋncă o dată în sprijinul consumatorilor, oferind cele mai rapide metode de comunicare, cu scopul de a diminua timpii de aşteptare. Aplicaţia este uşor de folosit, atât de către utilizatorii experimentaţi cât şi de persoanele mai puţin obişnuite cu tehnologia şi este benefică atât pentru comercianţi cât şi pentru conciliatori. Prin noua aplicaţie, un utilizator poate avea la îndemână, rapid, toate documentele asociate sesizării pe care a formulat-o şi de care ar putea avea nevoie. Ne aşteptăm ca această facilitate să ȋncurajeze consumatorii să apeleze la CSALB şi, ȋn acelaşi timp, să permită o viteză mai mare de procesare a cazurilor primite”, a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB.

Aplicaţia CSALB permite încărcarea directă a documentelor inclusiv de pe telefon, prin scanarea acestora. Astfel, consumatorii au posibilitatea să uploadeze documentele în aplicaţie, iar acestea vor putea fi văzute direct de bancă şi conciliator (de cei cărora le sunt adresate), fără a mai fi necesară trimiterea separată a documentelor.

Cu noua aplicaţie, consumatorii salvează aproape o zi pentru întocmirea dosarului

Pentru a folosi această linie de comunicare directă, consumatorii de servicii financiare pot accesa aplicaţia de pe site-ul www.csalb.ro. Consumatorul va completa solicitarea de pe site (pe care o găseşte în Formulare cereri / accesează cerere / creează solicitare). După completarea solicitării, consumatorul va primi un mail prin care îi este transmisă invitaţia de a accesa aplicaţia. Documentele introduse în formularul de înregistrare se încarcă în aplicaţie, iar timpul de procesare a acestora este de aproximativ o oră. Pe email, în procedura clasică, procesarea documentelor dura aproximativ o zi. Aplicaţia a fost configurată de compania Kapsch, conform principiilor Regulamentului General privind Protecţia Datelor Personale (GDPR).

Avantajele aplicaţiei: Uşurează procese, securizează documente (fiecare parte îşi vede doar propriile documente – cu excepţia CSALB care are rol de administrator al întregii proceduri), scurtează timpul de rezolvare a cazului şi centralizează istoricul de corespondenţă, fiind astfel foarte uşor de accesat.  

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite