Benzinarii acuză UE că favorizează maşinile electrice: Nu este nicio diferenţă între Euro 6 Diesel şi maşinile electrice

Benzinarii acuză UE că favorizează maşinile electrice: Nu este nicio diferenţă între Euro 6 Diesel şi maşinile electrice

Politica UE privind emisiile provenite de la autovehicule este înclinată spre electrificare, a afirmat FuelsEurope - organizaţia de lobby a industriei de rafinare din Europa, prezentând un studiu care sugerează că trecerea treptată de la motorină la automobile cu emisii zero nu ar avea aproape niciun impact asupra calităţii aerului urban până în 2030.

Ştiri pe aceeaşi temă

 
Potrivit studiului, comandat de FuelsEurope la institutul britanic de analiză a calităţii aerului Aeris, dacă până în 2030 toate maşinile diesel Euro 6 ar fi înlocuite cu autovehicule electrice, impactul real asupra calităţii aerului în oraşe fiind „aproape inexistent”, scrie euractiv.com.
 
"Preocuparea noastră este că accentul a fost pus pe tot mai multe constrângeri privind noile standarde ale vehiculelor", a declarat directorul Fuels Europe, John Cooper, precizând că au fost deja solicitate standarde Euro 7 mai stricte, inclusiv o scrisoare deschisă venită recent din partea primarilor din zece capitale europene, care au cerut trecerea la vehicule cu emisii zero în decurs de două decenii.
 
"Nici o diferenţă" între Euro 6 diesel şi maşini electrice
 
Petroliştii susţin că "nu există aproape nicio diferenţă în ceea ce priveşte expunerea populaţiei" la poluarea cu particule şi NO2 în două scenarii: una în care autovehiculele vechi sunt înlocuite cu noile Euro 6 şi un altul în care sunt înlocuite cu vehicule cu emisii zero.
 
"Nu are nici o importanţă ce vehicul alege cineva", a spus Cooper, sugerând că emisiile de la motoarele diesel compatibile cu Euro 6 sunt comparabile cu cele ale vehiculelor electrice.
 
„Cauciucurile şi plăcuţele de frână sunt poluante”
 
Până în 2030, în ambele scenarii, sursa principală de poluare a particulelor (PM) ar fi anvelopele de pe şosea şi plăcuţele de frână. 
 
Pentru NO2, analiştii institutul britanic de analiză a calităţii aerului „Aeris”, cei care au făcut studiul la cererea benzinarilor, s-au concentrat asupra proporţiei de staţii de măsurare din Europa care încalcă limita UE privind calitatea aerului, în prezent o medie anuală de 40 micrograme pe metru cub. 
 
Potrivit calculelor studiului, aceasta va scădea de la 4% din staţii la doar 1% până în 2030.
 
Limite asupra emisiilor poluante pe kilometru
 
Standardul Euro 6 stabileşte limite asupra emisiilor poluante pe kilometru parcurs, altele decât dioxidul de carbon, măsurate la ţeava de eşapament. 
 
Pornind de la standardele Euro 3, introduse în 2000, când emisiile non-CO2 au fost tratate pentru prima oară separat, limita impusă prin lege vehiculelor diesel a scăzut de la 500 miligrame pe kilometru la 80 mg. Legislaţia include însă şi o "marjă de conformare" care permite nivelurilor măsurate la ţeava de eşapament să depăşească limita nominală cu până la 110%.
 
Acest factor de corecţie va fi eliminat treptat până cel târziu în 2023, după scandalul "dieselgate" declanşat după ce mai mulţi producători de automobile au recunoscut că au folosit software specializat pe computerele de bord ale maşinilor diesel pentru a masca emisiile poluante în timpul testelor de conformitate.
 
citeste totul despre: