Autobuzele electrice încep să afecteze industria petrolului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Autobuzele electrice, care în urmă cu şapte ani au fost considerate o glumă la o conferinţă auto din Belgia, când producătorul chinez BYD a prezentat un model, au început să afecteze industria petrolului, relatează Bloomberg.

”Toată lumea a râs, considerând că BYD a fabricat o jucărie. Uitaţi-vă acum. Toată lumea are unul”, şi-a amintit Isbrand Ho, directorul general al BYD pentru Europa.

Dintr-o dată, autobuzele alimentate cu baterii sunt un segment de piaţă serios care are potenţialul să revoluţioneze transporturile urbane şi să contribuie la reconfigurarea industriei energiei.

China este deschizătoare de drumuri în această privinţă, iar trecerea la motoarele diesel la cele electrice începe să reducă cererea de carburanţi fosili.

Datele sunt impresionante. În 2017, aproximativ 99% din cele 385.000 de autobuze electrice aflate în circulaţie la nivel mondial erau în China, reprezentând 17% din flota de autobuze a ţării. La fiecare cinci săptămâni, oraşele chineze mai adaugă 9.500 de autobuze electrice, echivalente cu întreaga flotă de autobuze a Londrei, potrivit Bloomberg New Energy Finance.

Aceste modificări încep să reducă cererea de carburanţi în mod vizibil. Şi, pentru că autobuzele consumă de 30 de ori mai puţin carburanţi decât un automobil de clasă medie, impactul asupra utilizării energiei este mai vizibil decât cel al automobilelor personale fabricate de Tesla şi Toyota Motor.

Pentru fiecare 1.000 de autobuze alimentate cu baterii, aproximativ 500 de barili de motorină pe zi vor fi scoşi de pe piaţă, potrivit calculelor BNEF. În acest an, volumul de carburant scos de pe piaţă de autobuzele electrice ar putea creşte cu 37%, la 279.000 de barili pe zi, cantitate echivalentă cu consumul Greciei.

”Acest segment se apropie de punctul critic. Primăriile din toată lumea au sarcina să rezolve problema calităţii slabe a aerului. Această presiune nu va dispărea, iar autobuzele electrice vor beneficia”, a spus Colin Mckerracher, director pentru mijloace de transport avansate la divizia de cercetare a Bloomberg LP din Londra.

China are un avans în electrificarea flotei pentru că are cea mai gravă problemă de poluare din lume. Cu o populaţie urbană în creştere şi cu o creştere galopantă a cererii de energie, legendarul smog a provocat în 2015 moartea a 1,6 milioane de oameni, potrivit organizaţiei non-profit Berkeley Earth.

BYD avea în 2016 o cotă de 13% pe piaţa autobuzelor electrice din China şi a livrat numai în Shenzhen 14.000 de vehicule. Compania poate produce anual până la 15.000 de autobuze, a arătat Ho.

Şi alte primării sunt interesate de autobuzele electrice. Primăriile din Londra, Mexico City şi Los Angeles se află între 13 municipalităţi care s-au angajat ca până în 2025 să ajungă să cumpere doar autobuze cu emisii zero.

Londra îşi transformă treptat flota. În prezent, patru rute din centrul oraşului asigurate de autobuze cu o singură punte vor folosi autobuze electrice. Există totodată planuri pentru investiţii masive îm reţele de transport nepoluante, inclusiv de reechipare a 5.000 de autobuze diesel vechi, printr-un program care prevede ca toate autobuzele să nu mai emită gaze poluante, până în 2037.

În 2017, în Marea Britanie existau 344 de autobuze electrice şi hibride, iat BYD speră să livreze mai multe astfel de vehicule. Compania chineză s-a asociat cu un producător scoţian de autobuze pentru a furniza bateriile pentru 11 autobuze electrice noi, care au ajuns pe străzile Londrei în martie.

Compania Alexander Dennis din Falkirk a început producţia de autobuze electrice în 2016 şi a devenit rapid lider de piaţă în Europa, cu peste 170 de vehicule în circulaţie doar în Marea Britanie.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite