STUDIU Cât câştigă angajaţii din industria serviciilor de afaceri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Programul flexibil, zilele libere suplimentare şi posibilitatea de a lucra de acasă, sunt doar unele dintre beneficiile primite de către angajaţii industriei serviciilor de afaceri din România, arată studiul „Perspective asupra sistemelor de compensaţie şi beneficii în Industria serviciilor de afaceri”, realizat de către Asociaţia Business Service Leaders în România (ABSL), în colaborare cu HAYS Talent Solutions.

În ceea ce priveşte salariul brut lunar, în domeniile Financiar şi Customer Support, acesta începe de la 3.200 de lei pentru un angajat aflat în primul său an de muncă şi poate să ajungă până la aproximativ 14.000 de lei pentru un Process Manager cu anumite specializări.

Cât aduc în plus limbile străine rare   

Piaţa românească de servicii de afaceri şi outsourcing a cunoscut o dezvoltare semnificativă în ultimii ani.  Ea atrage din ce în ce mai mulţi investitori şi datorită calităţii capitalului uman, respectiv abilităţilor tehnice şi lingvistice demonstrate de către români. Aceste competenţe sunt uneori recompensate financiar de către angajatori sub forma unui bonus lunar, utilizarea la locul de muncă a unei limbi străine aducând până la 1.300 lei/lună brut, în cazul unor limbi străine mai rare precum daneza, finlandeza, norvegiana sau suedeza.

În acelaşi timp, centrele de servicii partajate îşi extind sfera şi complexitatea proceselor şi activităţilor pe care le susţin la nivel regional sau global, ceea ce determină o cerere mare de forţă de muncă pregătită să lucreze în această industrie şi, în acelaşi timp, necesitatea păstrării a actualilor angajaţi. Peste 50% dintre respondenţi au declarat că firma intenţionează să crească numărul de angajaţi în următoarele 12 luni, fie pentru că îşi dezvoltă portofoliul de clienţi, fie pentru că diversifică serviciile pe care le oferă clienţilor lor actuali.

Topul beneficiilor          

În topul beneficiilor primite de către angajaţii industriei serviciilor de afaceri din România, aflaţi pe poziţii non-manageriale, se află posibilitatea de a avea un program flexibil şi zile libere suplimentare, în cazul a 74% dintre companiile respondente la studiu, iar pe următorul loc, cu 70% dintre companii, posibilitatea de a fi recompensaţi cu un bonus la salariu. Printre beneficii se numără şi asigurarea medicală (59%) şi posibilitatea de a lucra de acasă (56%).

Majoritatea angajaţilor aflaţi pe poziţii manageriale sunt recompensaţi de către companii cu maşină de serviciu ce poate fi utilizată şi în scop personal (75%).

La studiu au participat 19 companii care activează în domenii diferite din industria serviciilor de afaceri, precum telecomunicaţii, tehnologia informaţiei, transporturi, servicii comerciale şi profesionale, banking, servicii financiare, asigurări.

Rezultatele studiului au fost prezentate în cadrul conferinţei anuale ABSL, aflată anul acesta la a V-a ediţie, care a reunit peste 500 dintre cei mai importanţi lideri şi reprezentanţi ai companiilor de prestigiu din România.

Studiul complet este disponibil aici.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite