Proprietarul concernului Daewoo cere lichidarea şantierului naval de la Mangalia din cauza pierderilor imense

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering ar trebui să lichideze şantierul naval Daewoo Mangalia şi o companie eoliană din SUA, din cauza problemelor financiare grave cu care se confruntă grupul, avertizează Korea Development Bank, cel mai mare acţionar al grupului.

Korea Development Bank (KDB), care deţine o participaţie de 31,46% la Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering, consideră că lichidarea celor două divizii este inevitabilă, având în vedere pierderile operaţionale ale grupului, de peste 3.000 de miliarde de woni (2,5 miliarde dolari), relatează portalul Korea IT Times.

Preşedintele grupului, Jung Seong-rip, a declarat anterior că Daewoo trebuie să restructureze toate subsidiarele care nu au legătură cu contrucţia de nave.

KDB, principalul creditor al Daewoo, consideră însă că în restructurare trebuie inclus şi şantierul naval din Mangalia.

„Daewoo Mangalia şi DeWind sunt incapabile să funcţioneze în continuare din cauza problemelor actuale ale grupului şi trebuie lichidate. În procesul lichidării, incluzând injectarea de capital de lucru şi actualizarea garanţiilor de împrumut, ar putea apărea o pierdere semnificativă“, a anunţat Korea Development Bank.

Un oficial al KDB a explicat că lucrurile vor fi mai clare după analizarea situaţiei financiare.

„Chiar dacă lucrurile vor fi mai clare după analiza situaţiei financiare, dacă să restructurăm diviziile din străinătate, se pare că lichidarea va fi singura soluţie“, a spus oficialul.

Şantierul naval Daewoo-Mangalia Heavy Industries (DMHI), cel mai mare constructor de nave din România, controlat de grupul sud-coreean Daewoo şi de statul român, a raportat pentru anul trecut pierderi record de 700 milioane de lei, un nivel de aproape şapte ori mai mare faţă de 2013, arată datele de la Registrul Comerţului.

Daewoo-Mangalia Heavy Industries a avut anul trecut o cifră de afaceri de 914 milioane de lei, în scădere cu 23% faţă de 2013, în timp ce numărul de salariaţi s-a menţinut la un nivel relativ constant, respectiv 2.600 de oameni, potrivit Ziarului Financiar.

Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering deţine din 1997 o participaţie de 50,99% la DMHI. Ceilalţi acţionari sunt Şantierul Naval 2 Mai Mangalia, aflat în propritatea Ministerului Economiei, cu o deţinere de 48,99%, şi trei investitori coreeni.

Pe lângă Daewoo Mangalia, grupul trebuie să rezolve şi problema diviziei eoliene DeWind din Irving, Texas, care este nerentabilă.

Dosar de evaziune fiscală şi spălare de bani

Numele şantierului naval Daewoo Mangalia a apărut într-un caz de evaziune fiscală în care procurorii DIICOT Constanţa au efectuat joi zeci de percheziţii în şase judeţe şi în Bucureşti.

Potrivit DIICOT Constanţa, 55 de percheziţii domiciliare au fost făcute joi în judeţele Constanţa, Tulcea, Galaţi, Brăila, Buzău, Botoşani şi în municipiul Bucureşti, la sediile unor societăţi comerciale şi la domiciliile unor persoane fizice, asociaţi sau administratori ai respectivelor societăţi, într-o cauză penală vizând infracţiuni de constituire a unui grup infracţional organizat, evaziune fiscală şi spălare de bani.

Din investigaţiile desfăşurate a reieşit că, în perioada 2012 - 2015, mai mulţi cetăţeni coreeni şi români, prin intermediul unor societăţi comerciale din România, deţinute sau controlate de aceştia, au contractat diverse lucrări de la SC Daewoo Mangalia Heavy Industries SA, pe care apoi le-au subcontractat unor societăţi-fantomă pentru a evita plata către bugetul consolidat al statului a TVA şi a impozitului pe profit aferente lucrărilor realizate.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite