Managerul Mercador.ro: Românii sunt obişnuiţi să depoziteze lucrurile în casă, nu realizează potenţialul site-urilor de anunţuri

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cristina Gheorghitoiu
Cristina Gheorghitoiu

Romanii sunt inca obisnuiti sa depoziteze lucruri vechi in casa, in speranta ca, undeva, in viitor, le vor refolosi. Multi nu sunt inca obisnuiti sa vanda ce au nefolositor si nu inteleg beneficiile pe care punerea unui anunt il poate aduce, considera Cristina Gheorghitoiu, business manager la Mercador.ro, unul dintre cele mai mari site-uri de anunturi din Romania, parte a AllegroGroup.

Mercador este prezent pe piata locala de trei ani, Cristina Gheorghitoiu fiind manager de un an. Ea a acordat Wall-Street.ro primul interviu business de la numirea in functie, atingand subiecte precum tendintele in domeniu, cele mai cautate anunturi, caracteristici ale utilizatorilor romani sau cele mai eficiente formate de publicitate.

Allegro mai detine in tara proiectele Compari.ro, Autovit.ro si Trendzone.ro.

Wall-Street.ro: S-a aglomerat putin piata de anunturi online – Mercador, Okazii, Anuntul.ro si asa mai departe. Ce diferentiatori exista si spre ce tendinte se merge?

Cristina Gheorghitoiu: Pentru inceput ar trebui o explicatie. Intre noi si Okazii.ro sunt diferente mari, la nivel de business – ei sunt site de licitatii, controleaza tranzactiile, iar noi suntem site-uri de anunturi.

W-S.ro: Pentru mine, sincer, este cam acelasi lucru. Am pus anunturi si pe Okazii si pe Mercador, rezultatele sunt similare.

CG: Poate ca, intr-adevar, nu este atat de relevant pentru utilizatorul final. Oricum, ce ne dorim noi este ca fiecare persoana care posteaza un anunt pe Mercador sa isi gaseasca cumparator – si asta, cat mai repede.

W-S.ro: Ce pondere din cei ce plaseaza produse si tranzactioneaza?

CG: Nu controlam tranzactiile, asa ca nu putem sti. Periodic insa facem sondaje si, cel mai recent, realizat printre 5.000 de utilizatori, arata ca 80% dintre ei ar recomanda Mercador prietenilor. Este o pondere importanta, zic eu, care arata intr-o anumita masura si rata succesului.

W-S.ro: Ce faceti pentru a ii multumi si pe restul de 20%? Ce cer, practic, acestia?

CG: In primul rand, site-ul a trecut printr-un upgrade in tot ceea ce inseamna platforma si optiunile pe care le au clientii. Ei pot posta un anunt in mai putin de doua minute, de pe o singura pagina, chiar si fara sa fie nevoie sa se autentifice. Daca doresc sa o faca, avem si posibilitatea logarii prin contul de Facebook, deci foarte rapid. Si mai important, am largit mult categoria de produse, am structurat continutul foarte bine, apropiindu-ne de ceea ce ne doream la inceput.

Atat vanzatorii cat si cumparatorii au dorit o impartire cat mai buna a categoriilor.

W-S.ro: Aveti in prezent pe site peste 920.000 de produse puse spre vanzare. Cate dintre acestea sunt insa anunturi vechi sau chiar fara valabilitate?

CG: Am lucrat mult si la acest aspect. Daca inainte permiteam ca un anunt sa stea 60 de zile, acum, dupa 30 de zile, anuntul este sters. Bineinteles, inainte anuntam vanzatorul pentru a putea sa prelungeasca perioada de timp daca anuntul mai este valabil. Asa ca vorbim de peste 900.000 de produse valabile. Trebuie ca anunturile sa fie proaspete.

Femeile, din ce in ce mai active pe site-uri de anunturi

W-S.ro: Cum va arata Mercador.ro peste doi ani?

CG: Asa cum vor dori userii.

W-S.ro: Si ce considerati ca vor dori utilizatorii?

CG: Cred ca femeile vor folosi din ce in ce mai mult Mercador. In prezent, impartirea este aproape egala intre barbati si femei, asta datorita mai ales segmentul de fashion, in crestere rapida, dar si a sectiunii Mama si copilul care atrag foarte multe femei.

In prezent insa, pe intreaga piata de anunturi, barbatii pun la vanzare mai mult, ei sunt mai activi.

W-S.ro: Ce alte tendinte vor exista in urmatorii ani pe acest segment?

CG: Romanii vor incepe sa vanda din ce in ce mai mult pe site-urile de anunturi. In prezent, exista inca multi care prefera sa isi depoziteze lucrurile pe care nu le mai folosesc, le dau rudelor sau prietenilor. Nu constientizeaza potentialul lor si capacitatea de a recupera o investitie, de a face o afacere sau, uneori chiar mai important, de a castiga spatiu in case. Sunt sigura ca lucrurile acestea se vor schimba si site-urile de anunturi vor fi din ce in ce mai folosite.

W-S.ro: In detrimentul anunturilor traditionale, din ziare?

CG: Cu siguranta, deja au pierdut destul de mult teren in fata online-ului si o sa continue, cu siguranta.

W-S.ro: Cum arata portretul robot al celor care vand pe Mercador?

CG: Persoane active. Media de varsta de circa 30 de ani, persoane interesate sa faca deal-uri bune. Plaja se intinde insa de la 20 la peste 45 de ani. Sunt tot felul de anunturi, poti vinde aproape orice, de la o bormasina la un carucior de copil, masini, case sau biciclete.


Citiţi continuarea articolului pe wall-street.ro

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite