Gruia Stoica este dispus să plătească 170 de milioane de euro pentru CFR Marfă şi fără avizul Consiliului Concurenţei
0Proprietarul Grup Feroviar Român (GFR), Gruia Stoica, susţine că va plăti diferenţa de 170 milioane euro pentru preluarea GFR Marfă chiar şi fără avizul Consiliului Concurenţei, dacă vânzătorul, respectiv Ministerul Transporturilor, şi-a îndeplinit toate obligaţiile.
"Suntem pregătiţi să facem această plată, în condiţiile în care vânzătorul şi-a îndeplinit restul clauzelor contractuale. Nu mai vreau să stau cinci luni până dă avizul Consiliul Concurenţei. Eu spun aşa: sunt pregătit să plătesc această sumă de bani înainte de a primi avizul Concurenţei, care poate să fie pozitiv sau negativ, îmi asum această responsabilitate, şi mai mult decât atât, îmi asum acest risc de a mă costa mai mult cele şase luni de zile de blocaj a unei sume de 200 de milioane de euro, dar vreau să ştiu dacă vânzătorul şi-a îndeplinit restul clauzelor din contract", a declarat Gruia Stoica pentru Mediafax.
Întrebat la ce clauze se referă, investitorul a indicat prevederile Hotărârii de Guvern privind privatizarea transportatorului feroviar de marfă.
„În contract nu apare termenul 13 octombrie“
Potrivit actului normativ, termenul pentru finalizarea privatizării expiră duminică, nefiind prelungit de către Guvern. În lipsa altei decizii pe această temă, GFR ar trebui să achite în următoarele zile încă 170 milioane euro pentru cele 51% din acţiunile CFR Marfă scoase la vânzare
Stoica a afirmat că în contractul de privatizare, semnat la începutul lunii septembrie, nu apare termenul 13 octombrie.
"În contract apare termen de plată după avizul Consiliului Concurenţei", a spus el.
Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat anterior că o analiză obişnuită durează maxim 45 de zile dacă notificarea este completă, iar în cazul unei analize mai complicate, termenul legal al instituţiei pe care o conduce este de maxim 5 luni.
"Noi am primit o solicitare de aprobare a tranzacţiei, o notificare, din partea cumpărătorului. Solicitarea nu este completă, nu conţine elemente importante legate de definirea pieţelor, şi noi avem nevoie, alături de Comisia Europeană, de aceste date pentru a putea face analiza pe fond. Ca atare, noi le-am solicitat să completeze informaţiile depuse. Aveau la dispoziţie 20 de zile pentru asta, au trecut deja zece, deci mai au un maxim de zece zile pentru a veni cu informaţiile respective. Cu cât vin cu ele mai repede, cu atât noi putem să demarăm analiza noastră", a spus Chiriţoiu.
După primirea documentaţiei complete încep să curgă termele legale, care prevăd o decizie în 45 de zile dacă este o analiză uzuală sau mai mult în cazul unei verificări mai aprofundate, a adăugat el.
Convocare la Ministerul Transporturilor
Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, îi va convoca la minister pe consultanţi şi pe angajaţii care au lucrat la privatizarea CFR Marfă pentru a stabili soluţia juridică în acest caz, respectiv oprirea sau continuarea contractului încheiat cu câştigătorul procedurii, a anunţat premierul Ponta
El a precizat că iniţierea acestor discuţii a fost decisă la întâlnirea pe care a avut-o, joi, cu ministrul Transporturilor.
"Am stabilit că doamna Mănescu merge din nou la Ministerul Transporturilor, cheamă consultanţii, îi cheamă pe cei din minister care au lucrat şi urmează să anunţe soluţia juridică, şi anume se opreşte contractul, se continuă... e ceva ce nu se decide politic, ci se decide în baza prevederilor legale şi a ofertei iniţiale", a spus Ponta.