Două feriboturi revoluţionare, comandă fermă pentru Şantierul Naval Damen Mangalia. Cui sunt destinate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Şantierul naval de la Mangalia FOTO Damen Group

Două feriboturi hibrid RoRo pentru Seaspan Ferries urmează să fie construite la Şantierul Naval Damen Mangalia. Fiecare dintre cele două nave inovatoare are o lungime de 149 de metri, şi a fost proiectată astfel încât să permită încărcarea şi transportul pe culoare cu o lungime totală de 1.034 metri.

Feriboturile vor fi dotate cu baterii de 2 megawaţi, dar vor permite inclusiv stocarea a peste 200 de metri cubi de Gaz Natural Lichefiat. Cele două nave vor intra în serviciul Seaspan Ferries ca parte a programului de înlocuire a flotei companiei. Navele vor fi clasificate de Bureau Veritas şi vor intra în exploatare în 2021, construcţia acestora începând la Santierul Naval Damen Mangalia încă de anul acesta.

Şantierele navale Damen au câştigat oferta de construire a noilor feriboturi datorită reputaţiei excelente, angajamentului faţă de calitate şi datorită infrastructurii dovedite prin Şantierul Naval Mangalia. Cele două companii au lucrat îndeaproape pentru a se asigura că noile nave îndeplinesc standardele stricte de siguranţă, de performanţă şi de funcţionare necesare pentru a oferi servicii optime clienţilor companiei Seaspan Ferries.

"Dovedim, o dată în plus, că parteneriatul dintre Damen si România este un succes. Vorbim despre încă un contract cu beneficii multiple pentru cel mai mare şantier din Europa şi, implicit, pentru economia României. Contractul confirmă încă o dată capacităţile extraordinare de care dispunem în România, precum şi calitatea resursei umane înalt calificate de pe şantier. Prin specialiştii din Şantierul Naval de la Mangalia avem capacitatea să construim în România o gamă largă de nave, complexe, de mare capacitate şi foarte avansate din punct de vedere tehnologic. România redevine astfel un lider în Europa în construcţia navală", a declarat Niculae Bădălău, Ministrul Economiei.

Harly Penner, Director Fleet Engineering & Vessel Development de la Seaspan Ferries, a afirmat, la rândul său: "Damen a muncit foarte mult pentru a câştiga acest proiect, iar Seaspan Ferries este încântat să se asocieze cu ei în noul lor santier din Mangalia, România. Santierul are o bună reputaţie pentru calitate şi are forţa de muncă şi infrastructura necesară pentru a construi aceste nave complexe pentru Seaspan Ferries. Damen lucrează îndeaproape cu Seaspan pentru a se asigura că navele îşi ating capabilităţile de top, iar Seaspan Ferries aşteaptă cu nerăbdare să colaboreze cu echipa Damen pe acest proiect interesant".

"Suntem foarte entuziasmaţi să construim aceste nave hibrid cu doua sisteme de propulsie pentru Seaspan Ferries şi suntem mândri că un astfel de operator de încredere a decis sa aleagă Damen pentru acest proiect. Considerăm că acesta este începutul unui excelent parteneriat, cu un potential imens pentru viitor", a adăugat Leo Postma, director de vânzări al Damen.

Navele RoRo în cifre:

Lungime: 149m;

Culoare de bandă: 1034m;

Tip: Roll-on/Roll-off;

Alimentare cu energie: 209 metri cubi stocare Gaz Natural Lichefiat la bord, capacitate baterii 2MWh;

Motoare de propulsie, tablouri electrice, depozitare ESS şi GNL: furnizate de MAN Energy Solutions;

Elice de propulsie: furnizate de Schottel Inc.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite