De ce nu zboară TAROM prin Rusia: cursa Bucureşti-Beijing nu poate fi operată pentru că Moscova nu acordă drept de survol

0
Publicat:
Ultima actualizare:

TAROM solicită Rusiei, de peste un an, drept de survol pentru a putea opera cursa directă Bucureşti-Beijing (China), fără a primi însă avizul oficialilor de la Moscova, au declarat surse din compania naţională de transport aerian.

Acestea au explicat, astfel, de ce nu zboară TAROM prin Rusia, în condiţiile în care autorităţile de la Bucureşti au anunţat, în martie, deschiderea cursei Bucureşti-Beijing, care ar urma să survoleze teritoriul Federaţiei Ruse.

De ce nu zboară TAROM prin Rusia. Niciun răspuns de la Moscova

Conducerea companiei a încercat de mai multe ori să obţină drept de survol, a trimis mai multe scrisori Guvernului rus pentru a-i solicita acest lucru, a încercat să ia legătura cu ei şi prin Ministerul Transporturilor, şi prin Ministerul de Externe.

„Au existat chiar şi câteva întâlniri cu ambasadorul Rusiei la Bucureşti, ultima având loc acum câteva săptămâni. Acesta nu a venit cu niciun răspuns de la Moscova”, au declarat sursele din TAROM, citate de Mediafax.

De ce nu zboară TAROM prin Rusia. Ar fi cea mai scurtă distanţă Bucureşti-Beijing

Din punct de vedere economic, traversarea spaţiului aerian al Federaţiei Ruse pentru a ajunge la Beijing este cea mai viabilă soluţie, fiind cea mai scurtă distanţă şi o singură taxă de plătit. În plus, avioanele TAROM nu pot zbura mai mult de zece ore fără întrerupere.

Fostul vicepremier Liviu Dragnea anunţa în luna martie a anului trecut că TAROM va relua din vara lui 2014 zborurile pe ruta Bucureşti-Beijing-Bucureşti, oprite în 2003 din raţiuni economice.

TAROM are o flotă de 23 de aeronave, din care jumătate au peste 20 de ani vechime.

Compania aeriană TAROM va încheia acest an cu pierderi de opt milioane de lei, conform bugetului de venituri şi cheltuieli. Veniturile operatorului sunt estimate la 1,53 miliarde lei, iar investiţiile planificate se ridică la 92,9 milioane de lei.

TAROM are circa 2.000 de salariaţi, îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi este membră a alianţei SkyTeam din anul 2010.

Compania naţională operează peste 50 de destinaţii proprii şi destinaţii deservite de partenerii code share.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite