Cele mai profitabile francize. Ce trebuie să ştii dacă vrei să te foloseşti de ideile altora ca să fii patron de brand celebru

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dacă vreţi să faceţi un business şi nu aveţi nici cea mai vagă idee despre ce trebuie făcut, preluarea unei afaceri în franciză este soluţia cea mai rapidă. „Adevărul“ vă prezintă care sunt cele mai profitabile francize.

Afacerile cu francize înseamnă preluarea unui brand făcut notoriu de altcineva, dar pentru asta trebuie să plăteşti un cost de închiriere a brandului. La acesta se adaugă şi investiţia de început, plus eventualele plăţi lunare care îi revin celui cu ideea originală. Costul se traduce, de cele mai multe ori, printr-un procent din vânzările lunare, dar există şi alte formule.

Există câteva afaceri care oferă franciza pe gratis, iar viitorul patron trebuie să acopere doar investiţia iniţială şi capitalul de lucru. Mai exact, puteţi prelua o afacere la cheie, cu un brand cunoscut, precum şi informaţiile necesare. 

Cele mai căutate francize sunt cele din comerţ şi din sectorul cafenelelor, barurilor sau restaurantelor, acestea fiind cam 60% din totalul francizelor.

Cele mai profitabile francize. Patiserie şi simigerie

Printre cele mai ieftine şi căutate francize din România sunt brandurile de simigerie şi patiserie, precum Fornetti, ajuns la peste 600 de unităţi deschise în România. Taxa de franciză e de doar 500 de euro iar investiţia iniţială în stocul de marfă nu depăşeşte 1.500 de euro.

O altă afacere din acelaşi segment care câştigă teren este gogoşeria Fiţoşica ajunsă la zece francize în mai multe oraşe din România. Taxa de franciză este de 3.000 de euro, la aceasta adăugându-se o investiţie iniţială care variază între cinci şi zece mii de euro (include şi rulota în care este amplasată gogoşeria).

De asemenea, compania Dulce D’or, cunoscută pentru cozonacul tradiţional secuiesc, oferă posibilitatea unei francize cu o taxă de 2.700 de euro. Revedenţa lunară este de 400 de euro, iar pachetul include închirierea rulotei şi o linie tehnologică pusă la punct pentru micii afacerişti. Există şi varianta la doar 2.000 de euro, cu o redevenţă lunară de doar 300 de euro, dar pachetul implică doar închirierea de tehnologie pentru un amplasament fix.

În fine, cofetăriile Armand, caută să se extindă în provincie fără să perceapă taxă de franciză.

Cele mai profitabile francize. Comerţ

În comerţ, există mai multe exemple de francize de succes. De exemplu, lanţurile McDonald’s, Subway, Pizza Hut sau Dunkin’ Donuts sunt printre cele mai populare francize la nivel mondial.

Tot din comerţ vin şi francizele de retail alimentar, magazine moderne şi frumoase, diferite de clasicele buticuri. Una dintre cele mai de succes francize din România aparţine maghiarilor de la CBA, care au ajuns la 150 de magazine deschise în franciză pe piaţa locală. În întreaga regiune există 7.000 de astfel de magazine. În acest moment, cele mai multe magazine CBA din România sunt concentrate în nord-vestul României.

Franciza La Doi Paşi este din aceeaşi gamă. Pentru cine deţine deja un magazin alimentar, intrarea în franciză este mai simplă, presupunând remodelarea magazinului pentru a căpăta un aspect modern. Franciza este deţinută de către retailerul Metro, care oferă atât consultanţă, cât şi produsele pe care să le vindeţi. Până în prezent, peste 700 de astfel de magazine s-au deschis în România. De asemenea, Carrefour oferă franciza Express.

Tot în comerţ, dar în retailul de modă, este disponibilă franciza BSB. Aceasta este fără taxă de franciză, iar omul de afaceri grec Evangelos Poulios, cel care deţine magazinele BSB, vizează extinderea şi în alte oraşe.

În domeniul IT avem alte două exemple: Vodafone şi Germanos. La începutul acestui an, Vodafone a anunţat oficial că reţeaua de magazine deschise în sistem de franciză a depăşit 100 de unităţi. Toate acestea sunt răspândite în 66 de oraşe din 36 de judeţe. Modelul de business presupune o taxă ce variază între 2.500 şi 15.000 de euro, în funcţie de locaţie, suprafaţă şi zona geografică, dar partenerul trebuie să dispună şi de un capital de investiţie ce porneşte de la 10.000 de euro, bani care acoperă garanţia şi rulajul din primele două luni de activitate.

Un alt brand cunoscut care oferă sistemul de franciză este Germanos, ce are deja deschise unităţi în judeţe precum Buzău, Vrancea, Dâmboviţa sau Argeş. Germanos este deţinut de către nemţii de la Telekom. Taxa este de 10.000 de euro pentru o firmă nouă.

Cele mai profitabile francize. Alternativele

Dacă domeniul comerţului nu vă mulţumeşte, există multe alte opţiuni. Un exemplu în acest sens este producătorul de tâmplărie termoizolantă din PVC, Barrier. Compania a anunţat, la finalul anului trecut, introducerea primului sistem de franciză din acest domeniu. Taxa pe care trebuie să o plătească cei care îşi doresc să se dezvolte cu ajutorul companiei este de 5.000 euro, iar această sumă de bani asigură toate drepturile de exploatare ale brandului, produselor şi sistemelor de lucru Barrier. Fiecare francizat are nevoie de o investiţie suplimentară, de aproximativ 5.000 de euro, pentru fiecare magazin, bani care includ contravaloarea lucrărilor interioare, chiria spaţiului şi utilităţile pentru primele cel mult şase luni de lucru.

De asemenea, şi brandul de spălătorii ecologice fără apă 111 Eleven One Waterless Carwash, lansat în România în 2007, are succes. Acesta numără acum aproape 100 de francize în ţară şi în străinătate. Taxa de franciză este de 3.000 de euro, fără costuri de marketing.

În domeniul mobilei, este disponibil alte branduri cunoscute – Elvilla, în vreme ce domeniul feroinstalaţiilor orice doritor poate deschide o afacere Romstal. Un catalog cuprinzător al francizelor disponibile în România se poate consulta pe site-ul francize.com.ro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite