Preşedintele României, Klaus Werner Iohannis, a acordat Înaltul Patronaj ediţiei din acest an a Festivalului Naţional de Teatru

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Preşedintele României, domnul Klaus Werner Iohannis, a acordat Înaltul Patronaj ediţiei din acest an a Festivalului Naţional de Teatru. Este pentru a patra oară consecutiv când Preşedintele alege să susţină valoarea şi performanţa promovate de FNT, se arată într-un comunicat UNITER.

Cea de-a 28-a ediţie a Festivalului Naţional de Teatru se va desfăşura la Bucureşti, între 19 şi 29 octombrie şi va prezenta pe scenele instituţiilor partenere un număr de 36 de spectacole selecţionate din întreaga ţară, precum şi şase spectacole de teatru şi dans invitate din străinătate.


2018 este pentru români şi pentru FNT anul în care celebrează Centenarul Marii Uniri. De aceea, activităţile şi evenimentele dedicate Festivalului se vor desfăşura sub simbolul: #fnt100 – Festivalul Naţional de Teatru 2018 în 100 de evenimente.

Continuând tradiţia iniţiată acum patru ani, ediţia cu numărul 28 a Festivalului Naţional de Teatru îi este dedicată unui artist special: regizoarea şi profesorul Cătălina Buzoianu – o mare personalitate a culturii române, care anul acesta a împlinit 80 de ani.

Spectacolele din teatrele româneşti care au fost selectate pentru ediţia cu numărul 28 a festivalului sunt: „10”, după Csaba Székely, regia Radu-Alexandru Nica, Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu; musicalul „Alice”, de László Bocsardi, coproducţie între Teatrul Tamási Áron şi sZempöl Offchestra; „Beţie”, după Ivan Viripaev, regia Radu Afrim, Teatrul Naţional Târgu-Mureş, compania „Tompa Miklós”; „Bun de import”, după Alexandru Tocilescu, regia Catinca Drăgănescu, coproducţie Go West şi Point Bucureşti; „Constelaţii”, de Radu Iacoban, după Nick Payne, Teatrul Act (primul teatru independent care împlineşte anul acesta 20 de ani); „Copilul lui Noe”, după Eric-Emmanuel Schmitt, regia Chris Simion-Mercurian, Teatrul Metropolis - un spectacol despre abuz de putere, iubire şi salvare, după cum l-a descris Constantinescu.

Imagine indisponibilă

Din selecţie mai fac parte: „Demnitate”, de Ignasi Vidal, Teatrul Avangardia Bucureşti; „Despre senzaţia de elasticitate când păşim peste cadavre”, după Matei Vişniec, regia Răzvan Mureşan, Teatrul Naţional Cluj-Napoca; „Disputa”, după Pierre de Marivaux, regia Vlad Massaci, coproducţie Teatrul Naţional „Ioan Slavici” Arad şi Teatrul „Nottara” Bucureşti; „Don Juan se întoarce de la război”, după de Ödön von Horváth, regia Horia Suru, Teatrul Clasic „Ioan Slavici” Arad; „Gardenia”, după Elżbieta Chowaniec, regia Zoltán Balázs, Teatrul Odeon - „un spectacol cu totul aparte în peisajul nostru teatral”.

Au mai fost alese „Incredibila şi trista poveste a candidei Erendira şi a bunicii sale fără suflet”, după Gabriel Garcia Marquez, regia Yuri Kordonsky, Teatrul German de Stat Timişoara; „Hamlet”, după William Shakespeare, regia Victor Ioan Frunză, Teatrul Metropolis Bucureşti - „o propunere foarte modernă”; „Îngeri în America”, două spectacole „Sfârşitul lumii e aproape” şi „Perestroika”, de Tony Kushner, regia Victor Ioan Frunză, Teatrul Maghiar de Stat Cluj-Napoca; „Ivanov”, după Anton Cehov, regia Claudiu Goga, Teatrul Naţional Târgu-Mureş, compania „Liviu Rebreanu”; „Mamă, mi-am pierdut mâna”, după Maria Kontorovich, regia Alex Mâzgăreanu, Teatrul Tineretului Piatra Neamţ.

Lor le-au fost adăugate: „Migranţii sau suntem prea mulţi în aceeaşi barcă”, un text nou al lui Matei Vişniec, regia Zakariás Zalán, Teatrul „Tomcsa Sandor” din Odorheiul Secuiesc; „Orchestra Titanic”, după Hristo Boicev, regia Felix Alexa, Teatrul Naţional „I.L. Caragiale” Bucureşti; „Pentru o mai bună înţelegere”, de Mimi Brănescu, Teatrul Metropolis - „un text care îi marchează un salt în alt fel de lumi, cu introspecţii mai profunde”; „Pescăruşul”, după Cehov, regia Andrei Şerban, Unteatru Bucureşti; spectacolul de dans „Pomana(to-r)”, de Pál Frenák, coproducţie Studio M Sfântu Gheorghe şi Pál Frenák Compagnie; şi „Povestea prinţesei deocheate”, inspirat din „Sakura Hime Azuma Bunshô”, de Tsuruya Nanboku al IV-lea, regia Silviu Purcărete, Teatrul „Radu Stanca” Sibiu.

Lita este completată de „Rabenthal”, după Jorg Graser, regia Radu Afrim, Teatrul Maghiar de Stat Timişoara; „Regele moare”, după Eugene Ionesco, regia Andrei şi Andreea Grosu, TNB; „Shylock”, după Gareth Armstrong, regia Horaţiu Mălăele, Teatrul de Comedie Bucureşti; „Stage Dogs”, inspirat de „Alive in the theatre” de David Mamet, regia Florin Piersic Jr., Teatrul Act - un spectacol despre condiţia actorului şi rivalitate; „The night alive”, după Conor McPherson, regia Cristi Juncu, Teatrul „Toma Caragiu” Ploieşti; „Ţinutul din miezul verii”, după Tracy Letts, regia Vlad Massaci, Teatrul Mic Bucureşti; „Wolfgang”, după Yannis Mavritsakis, regia Radu Afrim, T.T. Piatra-Neamţ.

„Scufiţa roşie”, după Perrault şi fraţii Grimm, regia Felix Alexa, producţie a Teatrului Ţăndărică, a fost şi el selectat.

În secţiunea „Teatrul şi societatea acum”, vor fi prezentate: „Despre oameni şi cartofi”, regia Radu Afrim, Teatrul „Andrei Mureşanu” Sfântu Gheorghe - „un spectacol emoţionant, un fel de document, despre oameni care trăiesc tragedii, un spectacol asumat”; „În numele tatălui”, text de Elena Vlădăreanu, regia Robert Bălan, Asociaţia Art No More; „În umbra marelui plan”, de Catinca Drăgănescu, Reactor de Creaţie şi Experiment Cluj-Napoca; „Krum”, după Hanoch Levin, regia Luminiţa Ţâcu, Teatrul Naţional „Mihai Eminescu” Chişinău; „Tatăl meu, preotul”, după Gabriel Sandu, regia Elena Morar, Teatrul Apollo 111; „Totul e foarte normal”, spectacol participativ pentru părinţi şi adolescenţi, regia Leta Popescu, centrul Replika Bucureşti.

Trei spectacolele din străinătate au fost invitate anul acesta în festival.


 

Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite