Gigi Căciuleanu pune în scenă „fabriKa”, la Teatrul Mic

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Gigi Căciuleanu pregăteşte o nouă premieră
Gigi Căciuleanu pregăteşte o nouă premieră

Unul dintre cei mai cunoscuţi artişti români, coregraful Gigi Căciuleanu pregăteşte o nouă premieră, la Teatrul Mic din Bucureşti. Spectacolul „fabriKa” va fi prezentat publicului, pe 22 şi 23 aprilie, de la ora 20.00.

Coregraf, balerin şi profesor de talie internaţională, Gigi Căciuleanu este director artistic al Baletului Naţional din Chile din anul 2001. Îşi împarte activitatea de creaţie coregrafică între compania sa din Paris, Baletul Naţional Chilian şi Teatrul Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski” din Constanţa. La Teatrul Mic, Gigi Căciuleanu pregăteşte un spectacol realizat împreună cu trupa de dans fondată de el, Romania Dance Company, care reuneşte unii dintre cei mai talentaţi tineri artişti: Galina Bobeicu, Bianca Bor, Georgiana Dobre, Radu Domşa, Andrei Iancu, Andrew Lupu, Silviu Mititelu, Irina Ştefan, Răzvan Stoian, Irina Strungareanu, Vlad Troncea şi Ana Maria Vişan. "fabriKa" este produs de Fundaţia Art Production în parteneriat cu Teatrul Mic.

 „Fabrica (ae), în latină, înseamnă felul în care un lucru este făcut. Iar Faber (bri), tot în latină, înseamnă meştesugar. În ceea ce mă priveşte, arta mişcării, dansul, presupune o dublă fabrică: cea a minţii înainte de a deveni o uzină a corpului. Cu «fabriKa» îmi propun să creez o piesă în care dinamica are rolul principal. O serie de variaţii pe tema transformărilor energetice şi emoţionale atât din corpul uman, cât şi din interiorul unui grup de oameni în «stare de dans», ritmarea şi organizarea mişcării extinzându-se de la pulsarea corpurilor la cea a spaţiului", a declarat Gigi Căciuleanu.

Muzica din spectacol îi aparţine compozitorului franco-camerunez Manuel Wandji, fiind realizat un montaj cu o selecţie din şapte dintre albumele sale.

„Cred că numai un corp care gândeşte poate fi într-adevăr un corp frumos. Şi apt a se exprima în modul cel mai complet posibil. Iar energia poetică, cea a metaforei şi a emoţiei, reprezintă pentru mine un aliment esenţial al dinamicii corporale. Mişcările se conjugă precum verbele, iar corpul şi părţile acestuia se declină aşa cum o fac substantivele şi adjectivele. Creând acorduri (sau dezacorduri!) ca în muzică. Şi rezolvând probleme ca în matematică. Coregrafia fiind şi artă şi meştesug, un metisaj, printre altele, între geometrie şi gramatică, arhitectură şi orchestraţie, sculptură şi strategie de joc. Adică, într-un cuvânt, şi în sensul nobil al acestuia: o adevărată fabrică”, a explicat Gigi Căciuleanu.

Cultură



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite