Portrete din culisele Festivalului George Enescu, în expoziţia „Interludii”, semnată de fotograful Cornel Brad

Portrete din culisele Festivalului George Enescu, în expoziţia „Interludii”, semnată de fotograful Cornel Brad

Afişul expoziţiei „Interludii”

Miercuri, 13 septembrie, de la ora 18.00, la Muzeul Naţional Cotroceni, are loc vernisajul expoziţiei de fotografie „Interludii”. Fotografiile expuse, realizate de Cornel Brad, sunt portrete ale protagoniştilor Festivalului Internaţional George Enescu, din anul 2013. Expoziţia se încheie pe 26 septembrie.

Ştiri pe aceeaşi temă

Titlul „Interludii” relevă cititorului plasarea în timp a actului fotografic, în momentele de pauză dintre repetiţiile şi spectacolele artiştilor, în principal în culisele sălilor de spectacol.

 Fotografiile din expoziţia „Interludii” sunt realizate cu precadere în lumină cu o intensitate redusă şi aduc atmosfera şi timpul muzical de atunci. Grafica Interludii-lor este inspirată de o partitură muzicală, un suport fizic relativ strict ce prin puncte şi linii negre aşezate pe hârtie generează trăiri ample celor care ajung să o interpreteze, informează un comunicat de presă emis de Muzeul Naţional Cotroceni. 

Printre cei portretozaţi în expoziţia „Interludii”, se numără Sir Neville Marriner, Marek Janowski, Murray Perahia, Antonio Pappano, Boris Berezovski, Christian Zacharias, Ottavio Dantone, Dimitry Sitkovetsky, James Judd, Semyon Bychkov, Katia & Marielle Labeque, Vladimir Jurowsky, Alexandra Dariescu, Maxim Vengerov, Pinchas Zukerman, Vadim Repin, Boris Brovtsyn, Iosif Prunner, Fazil Say, Elisabeth Kulman, Anita Hartig, Julian Rachlin, Mariss Jansons, Lawrence Foster şi Ioan Hollender.

                                                                                Fotograful Cornel Brad (Foto: facebook/cornel brad)

 „Unul dintre momentele mele preferate ale fotografierii s-a petrecut într-o mică sală de tribunal transformată ad-hoc în vestiar şi sală de repetiţii pentru trioul Forsyth-Zuckerman-Cheng. E un triptic în care ei desconspiră emoţiile viitorului concert în reverberaţiile Sălii Paşilor Pierduţi din Palatul de Justiţie. Din cele trei ore petrecute împreună au rămas două minute magice, asta pot vedea şi pe ceasul încadrat în fotografii. Cea mai personală fotografie este un fel de cadou involuntar pe care Evgheny Kissin mi l-a făcut ascunzându-se în spatele degetelor cu care îşi redescoperă muzica şi pe sine. E o fotografie prin care m-am regăsit cumva şi eu.” dezvăluie Cornel Brad.

Cornel Brad trăieşte în Bucureşti. A lucrat ca librar, editor şi manager de proiecte de protecţia mediului, realizând în ultimii ani că cele mai profunde pasiuni ale sale sunt fotografia, muzica şi oamenii. Toate acestea au convers în 2013 prin accesul în culisele celei de-a 21-a ediţii a Festivalului George Enescu. Fotografiile sale au fost publicate în Adevarul, Aspen Idea, Decât O Revistă, Igloo, Observator Cultural, La Terasse şi AgriPlus şi se află în colecţii particulare din Austria, Belgia, Canada, Danemarca, Franţa, Germania, Grecia, Marea Britanie, Italia, România, Rusia şi SUA.

    

citeste totul despre: